دنیای اقتصاد، کرمانشاه، الهام اکبری: معاون امور هماهنگی و توسعه منطقه‌ای استانداری کرمانشاه گفت: شهرداری باید در زمینه تحقق دولت الکترونیک پیشرو باشد.

هدایت حاتمی در دیدار با شهردار کرمانشاه به بررسی چگونگی تحقق دولت الکترونیک پرداخت و از شهردار خواست که در این زمینه اقداماتی که تحقق این امر را تسریع می‌کند انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه با توسعه دولت الکترونیک، شاهد گام‌های مثبتی برای خدمت‌رسانی به مردم در حوزه‌های مختلف هستیم، افزود: دولت الکترونیک در بسیاری از شهرداری‌ها جنبه اجرایی به خود نگرفته است یا به صورت ویترینی از آن استفاده می‌شود که این مساله را باید اصلاح و فعالیت‌های شهرداری‌ها را به صورت الکترونیک اداره کرد.

حاتمی در ادامه اظهار کرد: در عصر حاضر فناوری اطلاعات مهمترین ابزار برای مدیریت صحیح واحدهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی محسوب می‌شود. در شهر الکترونیک، شهروندان در تمام اوقات شبانه روز به پایگاه‌های داده خدمات دولتی و بخش خصوصی روی شبکه وب دسترسی دارند و ایجاد شهر الکترونیک تاثیر بسیاری را در زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی برای اداره شهر و شهروندان به دنبال خواهد داشت.

معاون امور هماهنگی و توسعه منطقه‌ای استانداری تصریح کرد: دولت الکترونیک در ابعاد گوناگون زندگی یک شهروند ساکن شهرهای بزرگ نقش ایفا می‌کند و از دوره کودکی تا زمان پیری استفاده از امکانات فضای مجازی اداره‌ها می‌تواند شهروندان را بدون جابه جایی به دریافت خدمات گوناگون شهری برساند.

حاتمی با اشاره به اینکه تحقق دولت الکترونیک یک ضرورت است، گفت: حل مشکلات کلان شهرها به روش سنتی و بدون استفاده از خدمات الکترونیکی ممکن نیست و همانند بسیاری از کشورها می‌توان به کمک ارائه خدمات به صورت الکترونیکی، این‌گونه مشکلات را برطرف کرد، از این‌رو تاکید داریم که کرمانشاه در این زمینه پیشرو باشد.