گروه بنگاه‌ها: شرکت IMQ ایتالیا گواهی تایید استقرار استاندارد آموزشی بین‌المللی ۱۰۰۱۵ ISO را برای بانک صادرات ایران صادر کرد. به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران، این بانک با توجه به الزامات بازار رقابتی و به‌منظور ارتقای سطح دانش علمی و مهارت همکاران متناسب با نیاز روز و برپایه استانداردهای بین‌المللی، تلاش کرد تا تمامی دوره‌های آموزشی بر اساس شایستگی‌های شغل و در نظر گرفتن واحد محل خدمت تدوین شود. بانک یاد شده از دو سال پیش با بررسی وضعیت موجود و امکانات و سرمایه‌های ارزشمند انسانی خود، پیاده‌سازی و اخذ گواهی تایید استقرار استاندارد آموزشی را راهبرد اصلی خود قرار داد. استاندارد ۱۰۰۱۵ ISO بنیادی‌ترین استاندارد مرتبط با مبحث آموزش در سازمان‌ها است که رویکردهای افراد و فلسفه آموزش کارکنان را تبیین و با هدف یکسان‌سازی مفاهیم آموزش از منظر دست‌اندرکاران عمل می‌کند.

این گزارش حاکی است با تصویب پیاده‌سازی پروژه در هیات‌مدیره بانک و اخذ مجوزهای لازم، اجرای فرآیند فوق از تیرماه سال ١٣٩٣ کلید خورد. پیاده‌سازی الزامات استاندارد مزبور تغییرات بنیادین تمامی فرآیندهای آموزشی شامل نیازسنجی، طراحی، برنامه‌ریزی، اجرا و ارزیابی اثربخشی دوره‌ها را بر اساس تکنیک‌های نوین علمی در برمی‌گیرد.

نیازسنجی آموزشی اساس این استاندارد است که به‌منظور اجرای دقیق آن با استفاده از ماتریس مهارت و تجزیه و تحلیل مشاغل و سایر الگوهای مرتبط و با دعوت از نمایندگان مطلع از صف و ادارات مرکزی و با برگزاری جلسات کارشناسی متعدد و مستمر نسبت به نیازسنجی علمی و کاربردی اقدام کرده است. این مهم پس از تلاش‌های مستمر و گذشت بالغ‌بر ١٠ ماه از شروع پروژه با موفقیت به سرانجام رسید و نماینده رسمی شرکت IMQ ایتالیا در ایران پس از ممیزی اول و ممیزی نهایی بدون حتی یک مورد عدم انطباق، اقدام به صدور گواهینامه تایید استقرار استاندارد آموزشی ۱۰۰۱۵ ISO کرد. این بانک از معدود بانک‌هایی است که موفق به کسب این گواهینامه شده و حسب نظر ممیز مربوطه اقدامات انجام شده در این پروژه فراتر از الزامات استاندارد بوده و در نوع خود در نظام بانکی کشور بی‌سابقه است.