تیم ملی دوومیدانی ایران که با ۶ ورزشکار در پانزدهمین دوره مسابقات قهرمانی جهان در چین شرکت کرده بود، موفق به کسب هیچ عنوانی نشد و تنها نقطه قوت تیم ایران در این مسابقات حضور حسن تفتیان دونده دو ۱۰۰ متر کشورمان در مرحله نیمه‌نهایی بود.

یکی از ورزشکارانی که در این مسابقات از وی انتظار کسب مدال می‌رفت، احسان حدادی بود که با رکورد ضعیف ۶۰ متر و ۳۹ سانتی متر و دو خطا از گردونه رقابت‌ها حذف شد.حدادی در مصاحبه‌ای ضمن انتقاد از مسوولان مدعی شداز وی حمایتی نشده است اما سرپرست دبیری فدراسیون دو ومیدانی در این خصوص به «ایرنا» گفت: «از حرف‌های احسان حدادی، پرتابگر دیسک کشورمان درباره حمایت نشدن از سوی مسوولان تعجب کردم زیرا در کمتر از چهار ماه ۲۱۳ میلیون تومان برایش هزینه کردیم.» احسان مهاجرشجاعی گفت: «ازحرف‌های حدادی درباره نداشتن مربی تعجب کردم.

درباره انتخاب مربی به او اختیار داده بودیم وگفته بودیم نام چهار یا پنج مربی تراز اول دنیا را به ما معرفی کند تا با آنها وارد مذاکره شویم. وقتی خود حدادی این کار را انجام نداده است، چه کاری می‌توانستیم انجام دهیم. در مسابقات قهرمانی جهان نیز خودش خواست امین نیکفر و دیمیتری به‌عنوان مربی و پزشک در کنارش باشند که با این مساله نیز موافقت کردیم. از۱۵ اردیبهشت تا ۵ شهریور ۲۳ میلیون تومان برای امورپزشکی، ۲۰ هزار یورو پول نقد، ۶۰ میلیون تومان برای سفر به آلمان وآمریکا برای شرکت در لیگ الماس و چین برای شرکت در قهرمانی آسیا، ۳۹ میلیون تومان برای خرید بلیت سفر به چین برای شرکت در قهرمانی جهان و۱۲ میلیون تومان برای سفرهای درون کشورهای آمریکا و آلمان برای حدادی هزینه کردیم.

مجموع هزینه‌هایی که فدراسیون دو و میدانی در این مدت برای حدادی کرده ۲۱۳ میلیون تومان است. با وجود اینکه بلیت سفر حدادی از آلمان به چین برای شرکت در قهرمانی آسیا خریداری شده بود، حتی به ما نگفت که قصد شرکت در این رقابت‌ها را ندارد تا بلیت را باطل کنیم و پول آن به حساب فدراسیون بازگردد. در سال ۹۳ که مدیریت قبلی در فدراسیون حضور داشت، نیز بیش از ۵۶۰ میلیون تومان برای حدادی هزینه شد. این کار درست نیست که برای یک ورزشکار این مقدار از بیت‌المال هزینه شود اما او بگوید هیچ هزینه‌ای برایم نمی‌شود.»

در همین خصوص نصرالله سجادی، معاون ورزش قهرمانی و حر‌فه‌ای وزارت ورزش و جوانان نیز درباره عملکرد ضعیف احسان حدادی در مسابقات جهانی به خبرگزاری «ایسنا» می‌گوید: «امکاناتی را که فدراسیون و وزارت ورزش و جوانان باید برای او مهیا می‌کرد، فراهم شده و او به مسابقات و اردوهای مختلف اعزام شده است. حدادی کمبودی نداشته است که بخواهد در این مسابقات موفق نشود و اینکه چرا او عملکرد بدی در این مسابقات داشت را باید از خودش سوال کرد.»