فولادمبارکه عاملی اثربخش در توسعه اقتصادی کشور
دنیای اقتصاد:"برای مجمع مهم است که تولید و مباحث پیرامون آنرا در این شرکت مورد بررسی قرار دهد تا بتواند گزارش راهبردی و جامعی در حوزه توسعه فولاد مبارکه تدوین و به مقام معظم رهبری و اعضای محترم صحن مجمع تقدیم کند. به فولاد مبارکه آمدیم تا ضمن آشنایی با عملکرد این شرکت، ارتباط منطقی تری بین سیاستهای کلی نظام و تولید که به واقع پیشران توسعه کشور است برقرار کنیم".

این مطلب را دکتر محمد تقی آذر شب، رئیس کمیته تدوین، ترویج و آموزش چشم انداز سیاستهای کلی نظام در مجمع تشخیص مصلحت و مدیر اجرایی دوره تربیت مدیران راهبردی مجمع که به همراه سایر مدیران میانی این دبیرخانه از فولاد مبارکه بازدید می کردند،گفت.
وی در پاسخ به این سؤال که بازدید از فولاد مبارکه با چه اهدافی برنامه ریزی و انجام شد، افزود: هدف این بود که اعضا بصورت کاملاً عینی و ملموس با مسایل و مؤلفه های توسعه ی کشور آشنا شوند و با ذهنیت معقولی که در این زمینه پیدا می کنند، بتوانند در حوزه اجرا و تصمیم، فرآیند عاقلانه و مدبرانهای را سرلوحه کار خود قرار دهند.

آذر شب خاطر نشان کرد: هم اکنون کشور ایران در حوزه های امنیتی و دفاعی به ثبات رسیده است و هیچ ترسی از بیگانگان به خود راه نمی دهند اما در زمینه های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی نیاز داریم که کارهای جدیتری را صورت دهیم چراکه اقتصاد، محور توسعه است و از آنجائی که اقتصاد کشور نیاز به تقویت دارد در این راستا برای آنکه بدانیم سیاستهای کلی و ارتباط دستگاههای دولتی از جمله استانداری ها تا چه اندازه بر واحدهای تولیدی اثر دارد و بطور کلی فرآیند این اثرگذاری را بهتر بشناسیم، لازم بود تا این فرآیند را از نزدیک مورد بررسی قرار دهیم، کما اینکه شواهد نشان می دهد تاکنون سیاستهای کلی که مترقی می باشد، فرآیند مطلوبی را طی ننموده است.

وی در همین رابطه افزود: در جریان بازدید از مراکز مختلف کشور متوجه خواهیم شد که آیا نظام مالی، اداری، بانکی، حوزه های مالیاتی، تدوین دستورالعمل ها و مقررات کشور تا چه حد با تحقق سیاستهای کلی واحدهای تولیدی سنخیت دارند.
رئیس کمیته تدوین، ترویج و آموزش چشم انداز سیاستهای کلی نظام در مجمع تشخیص مصلحت افزود: فولاد مبارکه به عنوان بزرگترین فولادساز کشور در حال ایفای نقش در توسعه اقتصادی است و می تواند در آینده، بازارهای داخلی و جهانی را بیش از پیش تحت تأثیر قرار دهد.
وی با اشاره به سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: بر این مبنا اقتصاد باید مردمی، درون زا، برونگرا، دانش بنیان و مولّد باشد و مشخصاً آنچه که در فولاد مبارکه قابل ملاحظه است این است که سیاستهای کلی این شرکت به عنوان یک نهاد پیشرو در توسعه اقتصادی کشور میتواند عاملی اثر بخش برای تحقق سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی باشد، چرا که تولید پیشران توسعه است و کل بنیان و اساس اقتصاد مقاومتی بر پایه تولید استوار است، از این روست که واحد صنعتی بزرگی مانند فولاد مبارکه میتواند محور اصلی مطالعات برای تحقق سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی قرار گیرد.

فلذا هرچه مشکلات چنین واحدهای صنعتی که مؤلفه های اصلی اقتصاد مقاومتی را دارا می باشند، تسهیل گردد و بیشتر مورد حمایت و تکریم قرار گیرند، قطعاً بهتر میتوانند در توسعه اقتصادی کشور نقش
آفرینی کنند.
به گزارش روابط عمومی شرکت فولادمبارکه اصفهان، حسین دادخواه معاون مدیر کل برنامه ریزی دبیر خانه مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز گفت: نیاز بود مدیران جوانی که در آینده سکان راهبردی دبیرخانه مجمع را در اختیار می گیرند با مجموعه های بزرگی همچون فولاد مبارکه و حوزه اثرگذاری آنها آشنا شوند و تجارب ارزندهای کسب کنند که بحمداله در جریان این بازدید به نتایج مطلوبی رسیدیم.

وی با تأکید بر این مطلب که در جریان سفر به اصفهان دستاوردهای خوبی حاصل شد، گفت: حضور در پارک علمی فناوری اصفهان،ملاقات با استاندار و شنیدن نقطه نظرات ایشان و هم اکنون هم بازدید از فولاد مبارکه از دستاوردهای این سفر بوده است.
وی افزود: فولاد مبارکه تحول عظیمی در اقتصاد کشور و نظام مدیریتی کارخانجات مشابه داخلی ایجاد کرده است. وجود جمع همدل و کارکنان شایسته این شرکت دست در دست هم داده تا این شرکت یکی از محصولات استراتژیک مورد نیاز کشور را تولید کند و باعث افتخار همه ایرانیان باشد.
وی با اشاره به لزوم آشنایی مدیران راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام با فرآیند تولید و مسایل پیرامون آن در فولاد مبارکه تصریح کرد: تا زمانی که اعضای این دبیرخانه بطور حضوری و ملموس با این شرکت آشنا نمی شدند، قطعاً نمی توانستند به عمق کاری که در این شرکت در حال انجام است پی ببرند. یقیناً نشستن در اتاقهای کار و تصمیم گیری برای چنین کارخانجاتی، تصمیمات را با خطا مواجه میکند خوشبختانه طی این بازدید بطور عینی با واقعیت آشنا شدیم، فلذا این بازدید و نتایج حاصل از آن میتواند ما را در اتخاذ تصمیمات بهتر کمک کند.