سنگان، نیاز فولاد مبارکه را تامین می کند
دنیای اقتصاد: مهدی کرباسیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس هیئت عامل ایمیدرو به همراه دکتر سبحانی مدیر عامل شرکت فولاد مبارکه، سعید بخش معاون اجرای پروژه های توسعه فولاد مبارکه و مسئولین استانی و محلی از مجموعه ها و طرح های سرمایه گذاری گندله سازی و کنسانتره سنگان بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی شرکت فولادمبارکه اصفهان، کرباسیان پس از اینکه از معادن، کارخانه کنسانتره ایمیدرو و گندله سازی مجموعه پارسیان، مجموعه گندله سازی و کنسانتره فولاد مبارکه، کنسانتره توسعه ملی، کنسانتره شرق کاوه و کنسانتره فولاد خراسان بازدید نمود و درجریان پیشرفتها و وضعیت جاری پروژههای مذکور قرار گرفت، از میزان پیشرفت گندله سازی سنگان و اینکه پروژه مذکور تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد، ابراز رضایت نمود.

بنا براین گزارش در جریان این بازدید بهرام سبحانی، مدیر عامل فولاد مبارکه با بیان این مطلب که تا پایان سال ۹۴ عملیات نصب تجهیزات، تکمیل و راه اندازی آزمایشی اولیه پروژه گندله سازی سنگان انجام می شود، تصریح کرد: با بهره برداری کامل از این پروژه، بخش اعظمی از نیاز مواد اولیه فولاد مبارکه تأمین خواهد شد.

وی در ادامه به موضوع کیفیت و اهمیت کاهش و حذف گوگرد در محصول تولیدی و ضرورت احداث سد باطله بصورت متمرکز و توجه جدی به موضوع بازیافت آب تأکید کرد.
در همین رابطه میر محمدی مدیر عامل و قائم مقام مجری طرح سنگان فولاد مبارکه با اعلام این مطلب که پروژه مذکور تا پایان سال جاری به بهره برداری میرسد در مورد تأمین زیر ساخت به ویژه تأمین گاز توضیحاتی ارائه کرد.
این گزارش حاکیست در پایان بازدید از پروژه های مذکور، جلسه ای با حضور کلیه سرمایه گذاران مجموعه برگزار شد و طی آن مسائل و مشکلات پروژه مورد بررسی قرار گرفت که در همین رابطه دکتر کرباسیان از اکتشافات جدید و شناسایی ۴۲ نقطه (آنومالی) که افزایش ذخایر معدنی را در بر خواهد داشت، خبر داد.

گفتنی است، هم اکنون در منطقه سنگان ظرفیت اکتشاف شده 2.2میلیارد تن سنگ آهن با عیار متوسط 42 درصد میباشد که پروژه گندله سازی و کنسانتره هر کدام به ظرفیت 5 میلیون تن در سال در زمینی به مساحت150 هکتار در جوار معادن سنگ آهن سنگان با سرمایه گذاری بیش از 20هزار میلیاردریال در حال احداث است و هم اکنون گندله سازی، بیش از 70 درصد و کنسانتره بیش از 15 درصد پیشرفت فیزیکی دارد .