دنیای اقتصاد: رییس خانه صنعت، معدن وتجارت شعبه خوانسار گفت: خوانسار در صنایع غذایی به ویژه عسل و گردو، حرف اول را در استان می زند.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان، ناشرالاحکامی اضافه کرد: صنایع غذایی به دلایلی مانند شهرت عسل خوانسار و نیز صنعت بسته بندی شهرستان، تا حدود 80 درصد محصولات کشاورزی و عسل شهرستان را پوشش می دهد. وی صنایع غذایی، بسته بندی، سیم و کابل، نساجی، پلی اتیلن و انواع لوله ها را از جمله صنایع فعال در خوانسار دانست و افزود: کابل مفتول های پیش تنیده در کل کشور فقط در خوانسار تولید می شود. وی ادامه داد: حلواشکری و عسل منطقه به کشورهای حوزه خلیج فارس و اروپا صادر می شود.

این فعال صنعتی با اشاره به استاندارد محصولات عسل منطقه گفت: سازمان های متولی استاندارد و بهداشت، نظارت لازم را دارند، برندهای معتبر هم کاملا بهداشتی و بدون تقلب هستند اما مارک های غیرمعروفی هم وجود دارند که ممکن است تقلبی باشند.
رییس خانه صنعت، معدن وتجارت شعبه خوانسار در ادامه صحبت های خود، اظهار کرد: با توجه به رکود اقتصادی کشور، حدود یک سوم واحدهای شهرستان فعالند و با ۴۰ تا ۵۰ درصد ظرفیت خود کار می کنند. وی با بیان اینکه واردات محصولات مشابه در حوزه نساجی، مواد غذایی و مفتول های پیش تنیده تهدیدی برای صنایع این منطقه است، گفت: نرخ بالای سود تسهیلات در کشور قدرت رقابت پذیری تولیدات داخل با کالای خارجی را کم می کند و قیمت نهایی را بالا می برد.

رییس خانه صنعت، معدن وتجارت شعبه خوانسار با اشاره به وجود بروکراسی اداری در استان گفت: با توجه به دور بودن منطقه از مرکز استان، بسیاری اوقات برای پیگیری کاری به اصفهان مراجع می شود اما کار انجام نمی گیرد و پیشنهاد داده ایم که کارها به صورت مجازی انجام شود و یا به اداره های شهرستانی تفویض اختیار صورت گیرد.
ناشرالاحکامی پیشنهاد داد: به دلیل نبود امکاناتی مانند امکانات مرکز استان، امتیازاتی مانند تخفیف های مالیاتی برای این منطقه در نظر گرفته شود که این موضوع به اشتغال شهرستان ها کمک می کند.