ارائه خدمات اینترنتی خریدبه فروشگاه‌های دارای مجوز از وزارت صنایع

دنیای اقتصاد: رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت پست از تصمیم این شرکت مبنی بر ارائه خدمات اینترنتی خرید کالا، به فروشگاه‌های دارای مجوز از وزارت صنایع خبر داد.

حسین مهری، رئیس هیات‌مدیره و مدیرعامل شرکت پست، به ایجاد سامانه ۱۹۳ اشاره کرد وافزود:‌ شهروندان با استفاده از سامانه ۱۹۳ می‌توانند همه امور پستی خود را با این سامانه انجام دهند. مهری درخصوص قابلیت‌های این سامانه گفت: خرید کالا، توزیع مرسولات از گیرنده به فرستنده، جابه‌جایی بار، توزیع مرسولات، توزیع مرسولات از یک مقصد به مبدأ، توزیع مرسولات از کشور و دنیا در این سامانه پیش‌بینی شده و توزیع مرسولات از طریق سامانه به مشتریان گزارش می‌شود. وی از راه‌اندازی پست لجستیک به صورت آزمایشی در سه استان کشور خبر داد و گفت:

این طرح در سه استان یزد، اصفهان و چهارمحال و بختیاری اجرایی شده و تا پایان سال نیز در هشت استان کشور اجرای آن عملیاتی می‌شود که مازندران نیز جزو این هشت استان است. مهری اظهار کرد: پست لجستیک به نوعی تکمیل خرید اینترنتی است که در این راستا با ارتباط با تولیدکننده بسته‌بندی و توزیع کالا را به عهده گرفته تا شاهد کاهش هزینه برای مصرف‌کننده باشیم و دست واسطه‌ها کوتاه شود. مدیرعامل شرکت پست در ادامه از راه‌اندازی سامانه خوش خبر داد و گفت: در این طرح خدمات ویژه شهروندی ارائه می‌شود و به صورت پایلوت در استان مازندران و نیز در شهرستان قائم‌شهر با همکاری بخش خصوصی اجرایی می‌شود و طبق برنامه قرار است به‌زودی در شهرهای ساری، بابل و آمل نیز راه‌اندازی شود.مهری در پایان درخصوص افزایش تعرفه‌های پستی گفت: در سال‌جاری هیچ‌گونه افزایش تعرفه پستی نداشته‌ایم.