صحبت‌های رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی نشان می‌دهد که فوتبال ایران در آینده‌ای نزدیک، درگیر اتفاقات و حواشی بسیار مهمی خواهد شد. کار رسیدگی به پرونده فساد در فوتبال توسط این کمیسیون به پایان رسیده و قرار است گزارش آن در صحن علنی مجلس شورای اسلامی هم قرائت شود.

پورمختار، رئیس این کمیسیون اعلام کرده به حقایقی تکان‌دهنده پیرامون این موضوع رسیده‌اند؛ حقایقی که تغییرات مدیریتی در فوتبال ایران را به دنبال خواهد داشت. وی پیش‌تر در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در این‌خصوص گفته بود: «در این گزارش انواع و اقسام تخلفات تحت‌عنوان فساد وجود دارد که می‌توان به مواردی همچون سوءاستفاده مالی، سوءاستفاده از موقعیت و امکانات، تبانی، شرط‌بندی‌، تغییر در رده‌های بعضی از تیم‌ها و باشگاه‌ها و سوءاستفاده از قرارداد‌ها اشاره کرد که به شکل مبسوطی در گزارش کمیسیون آورده شده است.»

اما با وجودی که برخی در این میان معتقدند نتایج این پرونده به دلیل حضور برخی نام‌های مشهور در آن اعلام نمی‌شود، نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی از اعلام وصول پرونده فساد در فوتبال به هیات‌رئیسه مجلس خبر داد. محمدرضا باهنر در این خصوص به «ایلنا» گفت: «در حال حاضر تنها گزارش پرونده فساد در فوتبال مطرح است که از سوی کمیسیون اصل ۹۰ نهایی شده و در اختیار هیات‌رئیسه مجلس قرار گرفته و پس از بررسی‌های لازم در نوبت قرائت در صحن علنی قرار خواهد گرفت.این روزها مجلس در تعطیلات تابستانی قرار دارد و پس از بازگشایی مجدد مجلس، گزارش کمیسیون اصل ۹۰ در نوبت قرائت در صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت و آن بخشی که قطعیت پیدا کند جرم و خلاف قانون است به قوه قضائیه ارائه خواهد شد و بقیه هم به وزارت‌ ورزش و دولت تحویل داده می‌شود که مسوولان مربوطه با تغییر برخی از مدیران و مسوولان اصلاحاتی ایجاد کنند.»