ایسنا: معاون بررسی‏های فنی و صدور پروانه رگولاتوری درباره حق امتیاز اپراتور سوم برای دریافت مجوز ورود به عرصه ارائه خدمات نسل چهار گفت: حق امتیاز این اپراتور ظرف دو هفته آینده بررسی و به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات پیشنهاد می‌شود، اما قطعا این رقم کمتر از حق امتیاز دو اپراتور دیگر برای ورود به نسل سه و چهار خواهد بود.

صادق عباسی شاهکوه ادامه داد: بر اساس مصوباتی که پیش از این تنظیم شده، اپراتورها برای ورود به نسل‏های بالاتر ملزم به اجرای شرایطی خاص هستند که از جمله این شرایط می‏توان به مواردی مانند اجرای طرح ترابردپذیری شماره‏ها یا همکاری با اپراتورهای مجازی اشاره کرد، البته در کنار این موارد برخی شرایط هم به‌طور اختصاصی برای هر اپراتور لحاظ می‌شود.

معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات گفت:‏ اکنون قرار بر آن است که میزان حق امتیاز رایتل برای ورود به خدمات نسل چهار ظرف دو هفته آینده محاسبه و برای تصویب به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات پیشنهاد شود، البته قطعا رقمی که برای حق امتیاز اپراتور سوم لحاظ می‏شود کمتر از دو اپراتور دیگر بوده و حتی ممکن است این رقم از نصف حق امتیازی که دو اپراتور اول کشور پرداخت کرده‌اند هم کمتر باشد.

به گفته عباسی، اپراتورهای اول و دوم در زمان ارتقای پروانه به‌طور همزمان مجوز ورود به نسل‏های سه و چهار و دو باند فرکانسی ۳۰ مگا هرتزی را دریافت کردند، درحالی‌که اپراتور سوم فقط مجوز نسل چهار را دریافت کرده است، به همین دلیل اپراتور سوم کمتر از نیمی از باند فرکانس‏های دو اپراتور دیگر را نیاز خواهد داشت. وی با بیان اینکه تمام این پارامترها در تعیین حق امتیاز موثرند، تاکید کرد: حق امتیاز اپراتور سوم بر اساس این شاخص‌ها و چارچوب یکسانی که برای دو اپراتور دیگر لحاظ شده، محاسبه خواهد شد.