پیانوی گروه «آبا» زیر چکش حراج

پیانویی که گروه موسیقی «آبا» از آن استفاده کرده‌ یکی از ستاره‌های جذاب حراجی ساتبی خواهد بود که اواخر ماه سپتامبر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، انتظار می‌رود برای خرید این پیانو تا ۸۰۰ هزار پوند (۲۴/ ۱ میلیون دلار) پرداخت شود. بنی اندرسون از بنیانگذاران این گروه موسیقی از این وسیله موسیقی به عنوان یکی از منابع بزرگ الهام‌بخشی این گروه یاد کرد.این پیانو را جرج بولین سوئدی ساخته و در استودیو مترونوم استکهلم برای ضبط ترانه مشهور گروه با عنوان «ملکه رقصان» در سال ۱۹۷۶ از آن استفاده شد.در واقع این پیانو را بولین برای بیل اوانز پیانیست جز آمریکایی که سال ۱۹۸۰ درگذشت، ساخته بود.

نیویورک تایمز در سال ۱۹۶۴ از این پیانو به‌عنوان «پیانوی عصر فضا» یاد کرده بود که به آن پیانیست حس نواختنی متفاوت را عرضه کرده بود.کارشناس ساتبی درباره این پیانو گفته است: این پیانو به خودی خود متفاوت هست، حالا اینکه گروه آبا هم با آن کار کرده‌اند، آن را خاص‌تر می‌کند.

این پیانو در حراجی ساتبی که ۲۹ سپتامبر در لندن برگزار می‌شود، برای فروش عرضه خواهد شد.به گفته ساتبی پیانوی جان لنون که او با آن «تصور کن» را ساخته بود، به قیمت ۶۷/ ۱ میلیون پوند در سال ۲۰۰۰ به فروش رفت و پیانوی کافه ریک در فیلم «کازابلانکا» به قیمت ۴/ ۳ میلیون دلار در سال ۲۰۱۴ فروخته شد.