مدیرعامل راه‌آهن در دیدار با عضو هیات‌مدیره شرکت زیمنس به تشریح پروژه‌های موجود ریلی به منظور مشارکت شرکت‌های ایرانی با شرکت زیمنس پرداخت و گفت:

پروژه قطار سریع‌السیر تهران ـ اصفهان و برقی کردن محور تهران ـ مشهد از جمله پروژه‌هایی است که زیمنس می‌تواند با مشارکت شرکت‌های ایرانی در آن سرمایه‌گذاری کند. به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران؛ محسن‌ پور‌سید‌آقایی مدیرعامل راه‌آهن در دیدار با مدیرعامل شرکت زیمنس با اشاره به همکاری‌های قبلی دو شرکت؛ در اولویت بودن پروژه‌های راه‌آهن را از جمله سیاست‌های مدنظر دولت برشمرد و گفت: اجرای پروژه قطار سریع‌السیر تهران ـ اصفهان به سرمایه‌گذاری عظیمی نیاز دارد که به منظور تامین فاینانس ناوگان مورد نیاز آن با چینی‌ها قراردادی منعقد شده است. وی در ادامه با اشاره به تامین لکوموتیو تهران ـ مشهد افزود: این پروژه از جمله طرح‌هایی است که شرکت زیمنس به منظور تامین لکوموتیو مورد نیاز آن می‌تواند با شرکت مپنا همکاری داشته باشد.

پور‌سید‌آقایی تصریح کرد: فاینانس پروژه برقی کردن محور تهران ـ مشهد و همچنین اصلاح مسیر و سیستم بالا‌دستی آن از دیگر مواردی است که دو شرکت می‌توانند نسبت به همکاری‌های مشترک در مورد آن اقدام کنند. مدیرعامل راه‌آهن همچنین در این جلسه به مشکلات مالی میان شرکت زیمنس و شرکت‌های ایرانی اشاره کرد و مقرر شد تا شرکت زیمنس نسبت به رفع مشکل یاد‌شده اقدام کند.

عضو هیات‌مدیره شرکت زیمنس در ادامه این مراسم با ابراز تمایل از شروع مجدد همکاری‌ها با راه‌آهن ایران گفت: در صورت اعلام جزئیاتی از پروژه‌های یاد‌شده، این آمادگی وجود دارد تا نسبت به عقد قرارداد با شرکت راه‌آهن در سال آینده میلادی اقدام شود. عضو هیات‌مدیره شرکت زیمنس همچنین از آمادگی این شرکت برای همکاری با شرکت مپنا و اقدام در جهت بومی‌سازی لکوموتیوها خبر داد.