گروه بنگاه‌ها: «وتوصا» فردا 15 درصد سهام «مواد اولیه لیا» را در فرابورس عرضه می‌کند. مدیرعامل سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» گفت: از 80 میلیون و 820 هزار سهم مواد ویژه لیا معادل 12 میلیون و 123 هزار سهم آن در نماد «شلیا» عرضه می‌شود.

رامین ربیعی درباره سودآورترین زیرمجموعه خارج بورسی «وتوصا» گفت: این شرکت تنها تولیدکننده الیاف شیشه در کشور است که برای تولید «تیشو» از آن استفاده می‌شود.


وی افزود: این محصول که در تولید عایق‌های رطوبتی و حرارتی مورد استفاده قرار می‌گیرد، در ایزولاسیون لوله‌های حامل مواد نفتی و گاز داخل زمین به کار برده می‌شود.


وی پیش‌بینی سود هر سهم سال منتهی به پایان مردادماه 95 شرکت لیا را مبلغ 272 ریال اعلام کرد و گفت: این شرکت در سال 92 که بازار مسکن شرایط مساعدی داشت بیش از 850 ریال به ازای هر سهم با سرمایه فعلی سود داشته است.


ربیعی با اشاره به برگزاری مجمع شرکت در ماه‌ آینده اضافه کرد: «مواد ویژه لیا» در این مجمع ۱۰ تومان سود نقدی به ازای هر سهم تقسیم خواهد کرد.


وی در پایان، لیا را دارای رتبه نخست تولیدکننده الیاف شیشه و تیشوی در ایران و منطقه و تولیدکننده مرغوب‌ترین تیشوی ایران دانست و گفت: این شرکت با تولید 150 درصد ظرفیت اسمی تقدیرنامه‌های متعددی را کسب کرده است.