یک‌چهارم سازمان‌های جهان استراتژی ابری دارند

همکاران سیستم: تنها ۲۵درصد سازمان‌ها در بررسی اخیر مرکز تحقیقاتیIDC توانسته‌اند استراتژی‌های قابل بازیابی، موفق و بهینه‌سازی شده مبتنی بر فضای پردازش ابری را در اختیار بگیرند. علاوه بر این، یک‌سوم سازمان‌ها هیچ‌گونه استراتژی برای بهره‌مندی از خدمات ابری در اختیار ندارند و مابقی آنها مبتنی بر هر نرم‌افزاری که در اختیار می‌گیرند برای خود برنامه‌ریزی می‌کنند.

این موارد یکی از چندین یافته بررسی جدید مرکز IDC بود که با همکاری شرکت سیسکو آن را به انجام رساند. بر اساس این بررسی‌ تایید شد سازمان‌های جهانی از مرحله دریافت آزمایشی و موقت نرم‌افزارهای ابری خارج شده‌اند و هم‌اکنون در تلاش هستند تا این پلت‌فرم‌ها را به صورت مستقیم در کسب‌و‌کار خود به کار گیرند.

این آگاهی عمومی در سازمان‌های جهانی ایجاد شده است که خدمات ابری می‌توانند فرصت‌های جدید را در سازمان به وجود آورند و موجبات رشد هرچه بیشتر را باعث شوند. ولی باید توجه داشت که سازماندهی این ابزارها برای بهره‌مندی هرچه بیشتر آنها داستان دیگری است که کسب‌وکارها معمولا از آن غافلند.

از مجموع ۳۶۴۳ کاربر فعال در حوزه خدمات پردازش ابری که در بررسی IDC-Cisco شرکت کردند تنها یک درصد سازمان‌ها اظهار کردند که استراتژی‌های ابری را به طور کاملا بهینه در اختیار گرفته‌اند و در بخش‌های مختلف خود از آن استفاده می‌کنند. همچنین ۸ درصد سازمان‌ها اعلام کردند استراتژی‌های ابری را به صورت «مدیریت‌پذیر» مورد استفاده قرار می‌دهند و ۱۶ درصد هم گفتند این استراتژی‌ها را برای در اختیار گرفتن فرآیندهای ابری به صورت «قابل تکرار» به کار می‌برند. این سازمان‌ها از خدمات ابری برای بیش از یک تا دو فضای کاری کوچک استفاده می‌کردند.

البته گزارش مرکز تحقیقاتی IDC به درستی توضیح نداد که استراتژی ابری بهینه‌سازی شده برای سازما‌ن‌ها چگونه باید باشد.