در مورد اینکه صنعت نرم‌افزار رویه خود را از دریافت هزینه درمقابل واگذاری مجوز به مدل‌های اشتراک‌پذیری کاربر مبتنی بر فضای پردازش ابری تغییر داده است، نگرانی‌هایی وجود دارد.

به گزارش وب‌سایت Zdnet، نتایج حاصل از یک مطالعه جدید روی ۱۰۰ شرکت تولیدکننده نرم‌افزار طی ۱۲ ماه گذشته نشان داد که پس از رکود اقتصادی سال ۲۰۰۸ میلادی آنها با بیشترین رشد درآمدهای خود مواجه شده‌اند و با شتاب بیشتر در این زمینه حرکت می‌کنند.

گزارش نهایی این بررسی که محصول مشترک انجمن صنعت نرم‌افزار و اطلاعات (SIIA) و مرکز OPEXEngine بود، مجموعه‌ای از معیارهای مالی و عملیاتی برای شرکت‌های نرم‌افزاری کوچک و متوسط را نشان داد و این مساله را نمایان کرد که تولیدکنندگان نرم‌افزار با حجم فعالیت کوچک و متوسط در نظر دارند نسبت به گذشته با سرعت بیشتری حرکت کنند.

در این بررسی مراکز خصوصی تولیدکننده نرم‌افزار (۲۲ درصد) سازمان- به- سازمان و همچنین شرکت‌های تولیدکننده نرم‌افزارهای- به‌عنوان- خدمات (SaaS) با میانگین درآمد ۳ میلیون دلار تا ۳۰۰ میلیون دلار حضور داشتند.

در پایان مشخص شد شرکت‌های خصوصی تولیدکننده نرم‌افزار طی سال ۲۰۱۴ میلادی رشد ۵۵ درصدی را در درآمدهای خود تجربه کردند که این رقم برای سال قبل از آن ۴۲ درصد گزارش شده بود. شرکت‌هایی که در یک‌چهارم بالای این لیست قرار داشتند، طی سال گذشته رشد ۱۵۰ درصدی را تجربه کردند که این رقم از رشد ۱۰۰ درصدی آنها مربوط به سال قبل بیشتر بود.