اختصاص نیمی از بودجه معاونت هنری وزارت ارشاد برای تئاتر

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از دستور ویژه‌ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تامین بودجه و تخصیص آن تا یکی، دو هفته آینده به حوزه تئاتر خبر داد.به گزارش «ایسنا»، مدتی قبل در بازدید علی جنتی از روند بازسازی مجموعه تئاترشهر موضوعاتی درباره کُند بودن روند تعمیر سالن‌های تئاترشهر و کمبود بودجه‌ حوزه تئاتر مطرح و اعلام شد که پیگیری‌هایی برای واگذاری امور بازسازی تئاترشهر به اداره کل هنرهای نمایشی انجام خواهد شد.

علی مرادخانی در این‌باره گفت: در بازدید وزیر فرهنگ از مجموعه تئاترشهر این موضوع را مطرح کردیم که روند فعلی بازسازی تئاترشهر بسیار کند است و بهتر است کار به اداره کل هنرهای نمایشی سپرده شود تا از این طریق به نتیجه برسیم.وی تاکید کرد: البته مشکل بزرگ در این مورد بودجه است که در دولت پیگیری‌هایی را برای تخصیص بودجه انجام می‌دهیم.مرادخانی با بیان اینکه معاونت هنری و اداره‌ کل هنرهای نمایشی بهره‌بردار اقدامات انجام شده در تئاترشهر هستند، ادامه داد: ما به دنبال این هستیم تا کار با تعجیل بیشتری انجام شود و دو سالن مجموعه تئاترشهر، یعنی «قشقایی» و «سایه» سریع‌تر به‌طور کامل تکمیل شوند.

او یادآور شد: قرار است کل بودجه معاونت هنری در سال ۹۴ حدود ۲۵ میلیارد تومان باشد که البته بنا بر ۳۰ میلیارد تومان بود، اما شاید حدود ۲۵ میلیارد محقق شود. از این بین به جز تئاتر، بخش‌های دیگری همچون موسیقی، ارکسترها، بنیاد رودکی، حوزه‌ تجسمی، مد و لباس، مجموعه نیاوران و حوزه آموزش هستند که باید از همین محل تامین بودجه‌ شوند. با این حال نیمی از بودجه‌ معاونت برای تئاتر صرف خواهد شد.