گروه بنگاه‌ها: مدیرعامل شرکت سیمان کیاسر با اشاره به عدم تخصیص مازوت با قیمت دولتی به برخی از کارخانه‌های سیمانی گفت: این مساله باعث افزایش قیمت تمام شده تولید کارخانه‌ها و در نتیجه توقف تولید آنها شده است.

محمدرضا بهجت افزود: طبق مصوبه هیات دولت در سال 92، کارخانه‌های سیمان مصرف‌کننده مازوت می‌توانند از قیمت دولتی مازوت برخوردار شوند و این فرآورده نفتی را با قیمتی نزدیک به قیمت گاز دریافت کنند.

وی به نامه‌نگاری معاون اجرایی رئیس‌جمهوری با دبیر هیات دولت برای استفاده کارخانه‌های مازوت سوز از نفت‌کوره با قیمتی معادل نرخ گاز مصرفی در بخش صنعت و معدن اشاره و اظهار کرد: برخی از کارخانه‌هایی که دسترسی به گاز ندارند، مشمول این مصوبه شده‌اند اما سیمان کیاسر از این امر مستثنی شده که این امر به تعطیلی این کارخانه نیز انجامیده است.

عضو انجمن تولیدکنندگان سیمان گفت: تولیدکنندگانی که با تکنولوژی قدیمی تولید می‌کنند و وام‌های ارزی نداشته و هزینه‌های سرباری نسبت به تولیدکنندگان جدید دارند، تولیدات خود را با قیمت‌های پایینی در بازار عرضه می‌کنند که قدرت رقابت را از سایر تولیدکنندگان گرفته‌اند و بر این اساس سیمان تولیدی ایران با قیمت بسیار ارزان به کشورهای همسایه صادر می‌شود.