مرکز سرطان در بیمارستان رضوی مشهد بهره‌برداری شد
ایرنا- مرحله نخست مرکز جامع آموزش، غربالگری، تشخیص و درمان سرطان بیمارستان رضوی مشهد با عنوان «مهر رضوی» روز شنبه طی مراسمی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

رئیس این مرکز گفت: مرکز آموزش، غربالگری و تشخیص و درمان سرطان بیمارستان رضوی شامل قسمت‌های بالینی، تحقیقاتی، پیشگیری و اداری و بخش‌های تشخیصی و درمانی نظیر سونوگرافی، ماموگرافی، پت اسکن، رادیولوژی، انکولوژی، مراکز مشاوره و تغذیه، روان‌درمانی، بازتوانی، آزمایشگاه و کلینیک‌های فوق‌تخصصی است. پروفسور علی گرجی افزود: کلینیک‌های فوق‌تخصصی سرطان‌های پروستات، گوارش و مغز و اعصاب در مرکز آموزش، غربالگری، تشخیص و درمان سرطان بیمارستان رضوی دایر شده‌اند. وی گفت: ایجاد کلینیک‌های سرطان‌های پستان و دهانه رحم نیز در آینده نزدیک صورت می‌گیردرئیس مرکز جامع آموزش، غربالگری، تشخیص و درمان سرطان بیمارستان رضوی مشهد افزود: امور درمانی و تشخیصی بیماران سرطانی در مرکز مهر رضوی در قالب گروه پزشکی انجام می‌شود و به پزشکان توصیه شده ویزیت هر بیمار کمتر از نیم ساعت نباید طول بکشد.

رشد فزاینده ابتلا به سرطان در سه دهه گذشته
رئیس بیمارستان فوق تخصصی رضوی نیز در این مراسم گفت: بیماری سرطان یکی از عوامل مهم مرگ و میر طی سال‌های اخیر در ایران و دنیا شناخته شده است.

دکتر سعید هاشم زاده افزود: ۱۴ میلیون مورد جدید سرطان و حدود هشت میلیون مرگ و میر ناشی از این بیماری در سال ۲۰۱۲ میلادی در دنیا رخ داده است. وی گفت: طی دو دهه آینده تعداد مبتلایان به سرطان در جهان به ۲۲ میلیون نفر خواهد رسید که این آمار نگران‌کننده است.هاشم‌زاده با اشاره به رشد شیوع سرطان در کشور بیان کرد: ابتلا به انواع سرطان‌ها در کشور به دلایل مختلف نسبت به سه دهه گذشته از رشد فزاینده‌ای برخوردار است لذا برنامه‌های پیشگیری و غربال‌گری برای مقابله با این بیماری یک ضرورت است.رئیس بیمارستان فوق‌تخصصی رضوی با اشاره به برنامه‌های هفته آگاهی سرطان این بیمارستان از ۱۱ تا ۱۷ مهر ماه نیز گفت:

برگزاری نخستین کنگره بین‌المللی روانشناسی سرطان، برپایی دوره آموزشی خود معاینه‌گری در پیشگیری از سرطان پستان و پیاده‌روی نمادین با هدف پیشگیری از سرطان از برنامه های این هفته هستند.بیمارستان فوق تخصصی رضوی مشهد متعلق به آستان قدس رضوی در زمینی به مساحت ۳۹ هکتار در پنج طبقه از سال ۱۳۸۴ فعال شده است.