کشف 17 میلیارد ریال کالای قاچاق در خراسان رضوی - ۱۳ مهر ۹۴
ایرنا- رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در نیمه اول امسال، طی 8320 مورد بازرسی تخصصی از محل‌های عرضه و نگهداری کالاها 17 میلیارد ریال کالای قاچاق در این استان کشف شد.

علی باخرد افزود: در این ارتباط 350 پرونده تشکیل شد که از نظر ارزش ریالی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 41 درصد افزایش داشته است. وی اظهار کرد: بازرسان این سازمان در نیمه اول امسال 238 هزار و 179 مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی (تولیدی، پخش، خدمات دولتی و ...) خراسان رضوی انجام دادند که شمار بازرسی‌ها در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 46 درصد افزایش داشت.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت گفت: همچنین در مدت مزبور بازرسان این سازمان با همکاری بازرسان اتاق اصناف و سازمان‌های ذی‌ربط 18 هزار گشت مشترک انجام دادند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 19 درصد بیشتر بود. وی افزود: در نتیجه این بازرسی‌ها 20 هزار و 265 پرونده برای واحدهای صنفی و غیرصنفی متخلف در خراسان رضوی تشکیل شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 46 درصد افزایش داشت.
به گفته باخرد در این مدت ۱۲ هزار و ۳۲۵ مورد شکایت مردمی نیز دریافت گردید.

رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی اظهار کرد: در نتیجه 1800 مورد بازرسی تخصصی از محل‌های تولید، عرضه و نگهداری کالاهای تقلبی استان در مدت مزبور نیز 175 پرونده تشکیل شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 31 درصد افزایش داشت.