هرچند این‌گونه تصور می‏شود که اپل در حال استخدام استعدادهای شرکت خودروسازی تسلا برای کار در بخش تازه تاسیس خودروی خود است اما الون ماسک، مدیرعامل تسلا می‌گوید:

این افرادی هستند که از تسلا اخراج شده‏اند. ماسک در گفت و گو با یک مجله آلمانی گفته است:‏ ما همواره یک جوک در تسلا داریم اینکه اپل، قبرستان تسلا است و اینکه اگر نمی‌توانید در تسلا دوام بیاورید بروید در اپل کار کنید.

او تاکید کرد که این شوخی نیست و واقعا در شرکتش چنین چیزی وجود دارد. ماسک در عین حال تیغ انتقادش را به سمت اپل هم روانه کرد و گفت: صنعت خودرو در مقایسه با تلفن همراه بسیار پیچیده‏تر است. شما نمی‏توانید به یک شرکت سازنده مثل فاکسکان مراجعه کنید و بگویید برای من یک خودرو بساز.

هر چند برای اپل خودرو به‌طور منطقی آخرین چیزی است که می‏تواند نمادی از نوآوری باشد اما یک قلم جدید یا آی‏پد بزرگ‌تر به تنهایی نمی‏تواند این ارتباط (بین تکنولوژی و خودرو) را ایجاد کند. صحبت‏های الون ماسک یادآور صحبت‏های سال ۲۰۰۶ اد کالیگان، مدیرعامل وقت شرکت PALM بود که در جملاتی طعنه‌آمیز درباره شایعات مربوط به ساخت تلفن توسط اپل گفت: بچه‏های کامپیوتری نمی‏توانند این فضا (تلفن همراه) را درک کنند و در آن کاری انجام بدهند. یک‌سال بعد اپل نخستین آی‌فون خود را معرفی کرد.