خبرگزاری فارس: معاون امنیت فضای تبادل اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات ایران اعلام کرد: سطح امنیت در بسیاری از شبکه‏های اجتماعی داخلی پایین است.

سید هادی سجادی با اعلام این خبر گفت: در تحقیقی سطح امنیت اطلاعات کاربران در ۱۰ شبکه اجتماعی برتر داخلی بررسی شد و نتیجه این بود که سطح امنیت در بسیاری از شبکه‏های اجتماعی داخلی پایین است و این شبکه‏ها از نظر حفظ امنیت کاربران دارای نقص‏های متعددی هستند. وی با ذکر مواردی از نتایج یک پژوهش بدون اعلام نام شبکه‏ها گفت:

برای مثال در آخرین رویداد اطلاعات ۲ میلیون کاربر یکی از شبکه‏های اجتماعی پربازدید داخلی (که با مخاطرات زیادی مواجه بود و دارای سطح امنیت پایین گزارش شده بود) هک شد و اطلاعات حساب کاربری و کلمه عبور این کاربران در اینترنت منتشر شد. سجادی ادامه داد: همچنین مشخص شد که برخی شبکه‏های اجتماعی داخلی اقدام به فروش اطلاعات کاربران خود می‏کنند که درباره این موضوع در صورت داشتن شاکی می‏تواند اعلام جرم شود.

معاون امنیت فضای تبادل اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات ایران خاطر نشان کرد: این مخاطرات به‌دلیل نوعی سهل‏انگاری و عدم آگاهی از طرف صاحبان شبکه و مردم وجود دارد که با برنامه جدی سازمان فناوری اطلاعات، به صورت مرتب اطلاعات مفیدی را برای امن‏سازی به صاحبان این شبکه‏ها گزارش می‏دهیم و به‌زودی شاهد ارتقای جدی سطح امنیت در شبکه‏های اجتماعی داخلی خواهیم بود.