گروه بنگاه‌ها: در مراسم امضای تفاهم‌نامه میان بانک دی و کتابخانه ملی که در راستای اعتلای فرهنگ کتابخوانی انجام شد، مدیرعامل این بانک از برنامه‌های بانک تحت مدیریتش در حوزه فرهنگی و اجتماعی خبر داد. این تفاهم‌نامه در راستای توسعه فرهنگ کتابخوانی و حمایت از انتشارات کتب نفیس اسلامی و ایرانی، با کتابخانه ملی ایران امضا شد.

احمد شفیع‌زاده، مدیرعامل بانک دی و سیدرضا صالحی امیری رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در محل کتابخانه ملی این تفاهم‌نامه همکاری را در ۵ ماده به امضا رساندند. حمایت مالی و معنوی از جریان کتابخوانی و همکاری با سازمان اسناد و کتابخانه ملی، حمایت مالی از برگزاری رویدادهای مشترک با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و مشارکت در انتشار نفایس از موارد این تفاهم‌نامه است.همکاری کتابخانه ملی با بانک دی برای اجرای کمپین‌های تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی و برگزاری رویدادهای مشترک نیز از بندهای دیگر این تفاهم‌نامه است؛ بنابراین تفاهم‌نامه، طرفین به منظور هماهنگی، تشریک مساعی، رفع مشکلات و ابهامات احتمالی در راستای اجرای مفاد توافقنامه و طرح‌های مشترک، کمیته دائمی متشکل از نمایندگان طرفین به مدت دو سال در بانک تشکیل می‌شود تا در امور مربوط به نظارت، هماهنگی و تسهیل در اجرای توافقنامه را برعهده گیرند.

همچنین قرار شد که در اجرای پروژه‌های پژوهشی، تحقیقاتی، تخصصی و انتشاراتی و برگزاری دوره‌های تخصصی همکاری و شرایط مناسب را برای ارائه منابع و امکانات پژوهشی به مدت دو سال فراهم کنند. در این نشست مدیرعامل بانک دی گفت: رسیدگی و پرداختن به مسوولیت‌های اجتماعی در سال‌های اخیر در ادبیات مدیریتی سازمان‌ها و بنگاه‌های اقتصادی مورد توجه قرار گرفته و حائز اهمیت است. سیدرضا صالحی امیری، نیز در این نشست گفت: پایین بودن نرخ مطالعه از آسیب‌های جدی جامعه است در حالی که رشد مطالعه در جامعه به کاهش آسیب‌ها منجر می‌شود.