ارائه لپ‌تاپ جدید Dell  با یک نمایشگر بدون حاشیه

شرکت دل که اوایل سال جاری اولترابوک XPS ۱۳ را راهی بازار کرد، این‌بار نسخه جدیدی از یک محصول با نمایشگر تقریبا بدون حاشیه و برخورداری از پردازنده‌‌ سری Skylake اینتل را رونمایی کرد.

به گزارش فارنت، لپ‌تاپ XPS ۱۵ نسبت به نسل قبلی کمی بزرگ‌تر و البته باریک‌تر شده و هم‌اکنون از نمایشگری ۱۵ اینچی بدون حاشیه که رزولوشن ۴K را ارائه می‌کند بهره می‌برد؛ شرکت سازنده وسعت دید Adobe RGB این نمایشگر فوق‌العاده را به ۱۰۰ درصد رسانده، این ویژگی به معنی توانایی نمایشگرXPS ۱۵ در تولید محدوده‌ای بی‌نظیر از رنگ‌ها و طیف‌ها است و باعث می‌شود تصاویر غنی و درخشنده دیده شوند.

البته اگر کماکان خواهان استفاده از نمایشگرهای مات هستید، نسخه‌ای از این محصول با نمایشگر فول‌ اچ‌دی غیر لمسی نیز قابل سفارش خواهد بود.

با وجود قابلیت‌های صفحه‌نمایش لپ‌تاپ XPS ۱۵ قلب این محصول قرار است با پردازنده‌‌ای از سری Skylake در کنار کارت گرافیک GTX ۹۶۰M انویدیا کار کند که به دلخواه می‌توان از میان مدل‌های i۳ یا i۷ یکی را انتخاب کرد.

همچون XPS ۱۳، این محصول نیز از فریمی تمام فلزی با پایه‌هایی ساخته شده از فیبر کردن بهره می‌برد، با این حال به دلیل حذف فن خنک‌کننده وزن آن به طور محسوسی کاهش یافته است. از دیگر مشخصات سخت‌افزاری XPS ۱۵ می‌توان به پشتیبانی از درگاه یو‌اس‌بی_سی، Thunderbolt ۳ و باتری ۵۶ واتی برای نسخه‌ای که دارای‌ هارد HHD است و می‌تواند انرژی دستگاه را برای ۱۰ ساعت کار مدام تامین کند اشاره کرد.

البته به خاطر داشته باشید اگر نیاز به عمر شارژ باتری ۱۷ ساعته دارید، حتما مدل صفحه‌نمایش غیرلمسی HD که دارای حافظه SSD است را مدنظر داشته باشد. بر اساس اعلام شرکت سازنده، لپ‌تاپ XPS ۱۵ که به‌طور پیش‌فرض از ویندوز ۱۰ بهره برده و پتانسیل تبدیل شدن به رقیبی سرسخت برای مک‌بوک پرو اپل را دارد، با برچسب ۹۹۹ دلاری راهی بازار می‌شود.

مدل تجهیز شده XPS ۱۳ به پردازنده Skylake اینتل در کنار گزینه‌های رم بیشتر، یک باتری بزرگ‌تر، پشتیانی از USB نوع C و حافظه SSD نیز با قیمت ۷۹۹ دلاری فروخته خواهد شد.