پروژه های آب اصفهان نیازمند سرمایه گذاری
استاندار اصفهان از افتتاح پنجره واحد سرمایه گذاری در آینده نزدیک خبر داد و گفت: استان اصفهان در بخش آب به خصوص پروژه هایی نظیر سد کوهرنگ و بهشت آباد، تصفیه خانه بزرگ اصفهان، سامانه گلاب و ... نیازمند سرمایه گذاری است. وی اضافه کرد: اصفهان همچنین در بخش حمل و نقل به خصوص حمل و نقل ریلی نیازمند سرمایه گذاری است و می توان گفت به جز پروژه های مربوط به نفت و گاز در تمام بخش ها آماده جذب سرمایه گذار هستیم.
دنیای اقتصاد: استاندار اصفهان از افتتاح پنجره واحد سرمایه گذاری در آینده نزدیک خبر داد و گفت: استان اصفهان در بخش آب به خصوص پروژه هایی نظیر سد کوهرنگ و بهشت آباد، تصفیه خانه بزرگ اصفهان، سامانه گلاب و ... نیازمند سرمایه گذاری است.

رسول زرگرپور در جلسه بررسی فرصت های سرمایه گذاری خارجی در استان، با اشاره به اینکه اصفهان از لحاظ منابع زیرزمینی، نیروهای کارآمد، دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی و همچنین صنعت پیشرفته است، اظهار داشت: اصفهان برای سرمایه گذاران می تواند مکان بسیار مناسبی باشد و ما هم باید برای استفاده از این فرصت طلایی آماده شویم.
وی به موضوع توافق هسته ای و سفر هیات های سیاسی و تجاری به اصفهان اشاره کرد و گفت: بعد از توافقات هسته ای و برجام هیأت های سیاسی زیادی همراه با فعالان اقتصادی به اصفهان سفر کرده و با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های این شهر برای سرمایه گذاری اعلام آمادگی کرده اند.
وی با انتقاد از توقف سرمایه گذاری در طول سال های گذشته، بیان داشت: در این مدت فرایند کار و طرح های قابل سرمایه گذاری در فرمت های بین المللی احصا نشده بود.

زرگرپور با اشاره به تشکیل همایشی با حضور مسئولین دستگاه های اجرایی و سرمایه گذاران و کارآفرینان در ماه گذشته، تصریح کرد: در این همایش تصمیم گرفته شد که اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاروزی فرایند و فرمت های سرمایه گذاری خارجی را طراحی و احصا کند. وی با بیان اینکه مشاور کارآمدی از سوی اتاق بازرگانی برای این امر به کار گرفته شده است، گفت: این مشاور بر روی فرمت هایی که طرح های قابل سرمایه گذاری و استانداردهای بین المللی دارند، فعالیت می کند.

پیش بینی 100 طرح قابل سرمایه‌گذاری در استان اصفهان
به گفته استاندار اصفهان، تاکنون ۴۲ طرح برای سرمایه گذاری دولتی و غیر دولتی ارائه شده و ما پیش بینی می کنیم که تعداد طرح ها به ۱۰۰ طرح برسد.
وی ابراز امیدواری کرد تا پایان آبان ماه ۱۰۰ طرح در فرمت ها و چارچوب های استاندارد که متناسب با نیازها و برنامه های استان است برای سرمایه گذاری خارجی داشته باشیم.
زرگرپور با بیان اینکه کمیته راهبری برای این امر تشکیل شده است، افزود: این کمیته وظیفه راهبری این جریان را بر عهده دارد و اتاق بازرگانی هم مسئول میزبانی از سرمایه گذاران است همچنین در کنار این فعالیت ها، پنجره واحدی برای سرمایه گذاران آماده شده که در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد.

وی تصریح کرد: پنجره واحد مکانی برای تمرکز دستگاه های مختلف است که در جهت تسریع فعالیت های اجرایی و انجام مراحل قانونی طرح های ارائه شده توسط سرمایه گذاران فعالیت خواهد کرد. استاندار اصفهان با بیان اینکه در اتاق بازرگانی طرح های قابل سرمایه گذاری ارائه خواهد شد و سرمایه گذاران جذب می شوند، اظهار داشت: در پنجره واحد فعالیت های اجرایی و مراحل قانونی سرمایه گذاری انجام می شود.

اصفهان بهشت سرمایه گذاری خارجی است
وی ابراز امیدواری کرد: با ۱۰۰ طرحی که آماده خواهد شد، شرایط مناسبی فراهم شود که اگر تا چند هفته آینده موضوع برجام در کشور نهایی شود اصفهان آماده جذب سرمایه گذاران باشد.
زرگرپور، اصفهان را بهشت سرمایه گذاری خارجی دانست و گفت: ‌این استان از لحاظ منابع زیرزمینی، نیروهای کارآمد، دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی و همچنین صنعت پیشرفته است و
می تواند برای سرمایه گذاران مکان بسیار مناسبی باشد و ما هم باید برای استفاده از این فرصت طلایی آماده شویم.

بهشت آباد و سد کوهرنگ سرمایه گذار می خواهد
وی با بیان اینکه اصفهان علاقمند پذیرش سرمایه گذاران در بخش صنعت و تبدیل صنایع آلاینده به صنایع پاک و مدرن و با تکنولوژی بالا و آلایندگی کمتر است، گفت:‌ این استان در بخش آب به خصوص پروژه هایی نظیر سد کوهرنگ و بهشت آباد، تصفیه خانه بزرگ اصفهان و ... نیازمند سرمایه گذاری است.
به گفته استاندار اصفهان، پروژه سامانه گلاب حجم سرمایه گذاری بالایی را می طلبد که بخشی از سرمایه گذاران در این خصوص اعلام آمادگی کرده اند. وی اضافه کرد: اصفهان همچنین در بخش حمل و نقل به خصوص حمل و نقل ریلی نیازمند سرمایه گذاری است و می توان گفت به جز پروژه های مربوط به نفت و گاز در تمام بخش ها آماده جذب سرمایه گذار هستیم.