دنیای اقتصاد: شهردار اصفهان با تاکید بر این که تنها نجات‌دهنده اصفهان،حرکت به سمت اقتصاد دانش‌بنیان است اظهارداشت:برای اصفهان صنایع آلاینده کافی بوده و باید به سمت صنایع علمی و دانش بنیان حرکت نمود.
دکتر مهدی جمالی‌نژاد در مراسم اهدا دستاوردهای علمی ، فرهنگی پژوهشکده رویان افزود: کریدورهای علمی و فناوری در اصفهان وجود دارد لذا لازم است به این مهم توجه جدی شود. وی کلید واژه توسعه شهر اصفهان را تبدیل دانش به ثروت دانست و خاطر نشان کرد: جهان به سمت دانش محوری در پیش است و برای توسعه شهر باید به این سمت حرکت کنیم.
شهردار اصفهان با بیان این که دیگر نفت و صنایع سنگین ثروت نیست، اذعان داشت: ثروت اصلی درون مغزهای انسان‌هاست و برای توسعه هرچه بیشتر باید از دانش استفاده کرد که خوشبختانه بستر این امر در کشور و بالاخص شهر اصفهان فراهم است. وی با اشاره به تشکیل مرکز نوآوری و خلاقیت شهرداری افزود: در نظر داریم این مرکز تشکیل شود تا در راستای فعالیت‌های علمی و پرداختن به ایده‌ها و فکرهای نو تلاش گردد.
جمالی نژاد با تاکید بر این که شهرداری از تمامی دانشگاه‌ها و کسانی که کارهای علمی، نوآورانه و خلاقانه انجام می‌دهند حمایت می‌کند گفت: نباید تنها به همت دستگاه‌های دولتی اکتفا کرد، بلکه همه باید در این زمینه مشارکت
داشته باشیم.

شهردار خاطر نشان کرد: اگر می‌خواهیم شهری پایدار داشته باشیم ورود جدی در عرصه دانش مستلزم آن است. وی دستیابی به شهری دانش محور را مهم دانست و گفت: سعی داریم فعالیت‌هایی که در بخش‌های مختلف شهر صورت می‌گیرد را از فعالیت روزمره خارج و به سمت ایده‌های نو و خلاقانه حرکت دهیم.
جمالی نژاد با اشاره به اینکه اصفهان وارد جرگه شهرهای جهانی شده و تنها دو شهر در جهان این افتخار را دارند، گفت: با توجه به این مسئله باید با به کار گیری طرح خلاقانه فعالیت‌هایی در شان اصفهان بزرگ انجام دهیم. وی به اهدا قوچ شبیه‌سازی به شهر اصفهان از سوی پژوهشکده رویان اشاره کرد و اظهار داشت: این موضوع از نگاه علمی دارای ارزش بسیاری است، ارزشی که کشورهای انگشت‌شماری به آن رسیده‌اند و در جمهوری اسلامی ایران نیز پژوهشکده رویان توانسته به همت پژوهشگران ایرانی و با تحقیق و پژوهش به این علم دست یابد.

شهردار اصفهان تصریح کرد: امروز شهر اصفهان یک شهر جهانی است لذا خانواده بزرگ شهرداری اصفهان از هر پژوهش علمی انجام شده در این شهر پشتیبانی می‌کند و بالاخص برای کارهای خلاقانه اهمیت ویژه‌‌‌ای قائل است. وی با اشاره به اینکه در سال ۱۳۸۱ دغدغه اصفهان در مسائلی چون آلودگی هوا، زیست‌محیطی و آلودگی صنعتی بود گفت: بعد از آن به این نتیجه رسیدیم آنچه نجات‌دهنده اصفهان است حرکت به سمت اقتصاد دانش‌بنیان است. وی اضافه کرد:نخبگان مقیم خارج از کشور پس از بررسی معضلات به این نتیجه رسیدند که برای اصفهان صنایع آلاینده کافی بوده و باید به سمت صنایع علمی و دانش بنیان حرکت کرد.