همکاران سیستم: تحلیلگران و علاقه‌مندان به فناوری تمایل دارند در مورد آینده بازار گمانه‌زنی کنند و پیش‌بینی‌های خود را از امروز تا یک دهه آینده ارائه کنند.

به جز پیش‌بینی‌های مربوط به سهم بازار و میزان درخواست‌های ثابت برای در اختیار گرفتن محصولات نوآورانه، بسیاری از مدیران جهانی این نگرانی را دارند که آیا طی یک فصل یا یک سال آینده می‌توانند در بازار جهانی باقی بمانند یا خیر. «مارک هورد» مدیرعامل شرکت اوراکل نیز به این مساله اشاره کرد. او طی سخنرانی خود در کنفرانس بزرگ OpenWorld اوراکل گفت:‌ «فضای اندکی برای اشتباه و خطا وجود دارد. اگر شما خدمات درست ارائه ندهید، شخص دیگری منتظر است تا جای شما را بگیرد». به گزارش وب‌سایت ZDnet، هورد به هزاران نفری که در سالن Moscone سانفرانسیسکو در این کنفرانس جمع شده بودند، برای آنها که فکر می‌کنند مدیران عامل همیشه آینده طولانی‌مدت را در سر می‌پرورانند توضیح داد که او هرگز این نوع تفکر لوکس را دنبال نمی‌کند.

هورد با استناد به گزارش‌های مختلف مبنی بر کاهش سرمایه‌گذاری در عرصه IT و سقوط دو رقمی درآمدها گفت: «بازارها به دنبال تحقق اهداف خود در کوتاه‌مدت هستند».

به گفته هورد، مدل‌های عملیاتی کنونی در عرصه IT ناپایدار هستند. این مساله به آن معنی خواهد بود که این روش کاهش سود و درآمد همچنان ادامه خواهد داشت.

برای اوراکل این مساله لازم به نظر می‌‌رسد که این شرکت بزرگ استراتژی‌های کوتاه‌مدت و درازمدت در اختیار داشته باشد. استراتژی‌های درازمدتی که بر فناوری پایگاه داده اوراکل تاکید دارد همچنان مبتنی بر سیاست‌های خدمات ابری ارائه می‌شود. مدیرعامل اوراکل برای سال ۲۰۲۵ میلادی این پیش‌بینی‌ها را انجام داده است:

- ۸۰ درصد ابزارهای کاربردی مبتنی بر فضای پردازش ابری ارائه می‌شوند (هورد توضیح داد هم‌اکنون این رقم حدود ۲۵ درصد محاسبه می‌شود).

- دو شرکت بزرگ نرم‌افزاری ۸۰ درصد بازار جهانی نرم‌افزارهای- به‌عنوان- خدمات را در دست می‌گیرند (هورد از اعلام نام این دو شرکت خودداری کرد).

- صد درصد آزمایش‌های مربوط به توسعه نرم‌افزاری مبتنی بر فضای ابری انجام می‌شود.

- به‌صورت مجازی تمام داده‌های سازمانی مبتنی بر فضای ابری ارائه می‌شوند.

- خدمات ابری سازمانی به ایمن‌ترین فضای IT تبدیل می‌شوند.