«تامین مالی شرکت‌ها»، «گفت‌وگو با مردم»، «موانع رشد برند» و «فروش موفق» عنوان چهار کتاب جدید در حوزه‌های مدیریت، الگوی استارت‌آپ، بازرگانی و برندسازی است که انتشارات «دنیای اقتصاد» هفته گذشته منتشر کرد.
کتاب «تامین مالی شرکت‌ها»، شرح و تحلیل و نحوه محاسبه و تامین منابع سرمایه‌ای و شناسایی اشکال بهینه سرمایه‌گذاری است.
در این کتاب که موضوع اصلی آن مدیریت مالی است و سه تن از کارشناسان بزرگ اقتصاد مالی آن را تالیف کرده‌اند، سه موضوع اصلی یعنی «سرمایه‌گذاری»، «ریسک و مدیریت ریسک» و «تامین مالی بلند‌مدت» تحلیل و بررسی شده و با طرح مثال‌های متعدد نحوه به‌کارگیری دانش اقتصاد مالی را در اداره بنگاه‌ها تشریح شده است. تمرین‌ها و پیوست‌هایی نیز به کتاب افزوده شده که موجب افزایش مهارت‌های کاربردی خوانندگان خواهد شد. این کتاب را مورتن هلبک، اسنور لینست، براک مک للان تالیف و مرضیه طاهری هنجنی، سولماز مهاجری ترجمه کرده‌اند. قیمت این کتاب 216 صفحه‌ای 13هزار تومان است.
«گفت‌وگو با مردم: فرآیند شناخت مشتری بر اساس مدل استارت‌آپ ناب» کتاب دیگر است به قلم گیف کنستابل و فرنک ریمالوسکی از استادان برجسته اعمال الگوی استارت‌آپ در بنگاهداری و کاهش هزینه‌های تولید. این کتاب را همایون کاوه و صالح سپهری‌فر ترجمه کرده‌اند. کتاب در ۱۳۶ و قطع پالتویی منتشر شده و قیمت آن ۸ هزار تومان است.





کتاب سوم «موانع رشد برند: شناسایی و درک موانع و غلبه بر آنها» تالیف رالف کروگر و آندریاس اشتومف است که با ترجمه محمدحسین بیرامی منتشر شده است. موضوع اصلی بحث کتاب این است که «برای یک شرکت یا برندش تنها سه راه وجود دارد: رو به بالا-رشد؛ رو به پایین- افول؛ نه این و نه آن-رکود و تنها یک راه همه افراد درگیر، به‏ویژه مالکان و سهامداران را راضی می‏کند: رفتن به بالا، یعنی دستیابی به رشد. اما چگونه شرکت‏ها و برندهای آنها می‏توانند بارها و بارها رشد ایجاد کنند - چه رشد در فروش، بازده یا سود؟ نظریه مربوطه ساده است: با فروش هر چه بیشتر محصولات یا خدمات در بالاترین قیمت ممکن - و با به حداقل رساندن هزینه‏ها. این نظریه را چگونه عملی می‏کنید؟ یکی از راه‏هایی که شرکت‏های موفق این کار را انجام می‏دهند از طریق سرمایه‏گذاری در مدیریت قوی برند است.









تمرکز این کتاب بر چنین موضوعی است.» قیمت این کتاب ۲۲۴ صفحه‌ای ۱۴ هزار تومان است.





کتاب دیگر «فروش موفق» نوشته برایان تریسی است که با ترجمه صالح سپهری‌فر منتشر شده است. به گفته مولف این کتاب «هدف اصلی هر فروشنده‌ای، کسب درآمد بیشتر از فروش است که البته این امر نیز فقط با فروش بیشتر امکان‌پذیر خواهد بود. اما در دنیای پررقابت امروزی که اینترنت و سایر رسانه‌های ارتباطی بسیاری از الگوهای مرسوم را دگرگون ساخته‌اند، فروش بیشتر کاری به مراتب دشوارتر از گذشته شده است. در واقع حجم و تنوع گزینه‌های پیش روی مشتریان به قدری گسترده است که نباید انتظار داشت اصولی که چند دهه پیش توسط برخی کارشناسان فروش و بازاریابی مطرح شده، جوابگوی نیازهای امروز بازار باشند.» این کتاب در ۱۴۴ صفحه قطع پالتویی منتشر شده و قیمت آن ۸ هزار تومان است.