دلایل تعویق سفر هیات همراه رئیس‌جمهوری به رم و  پاریس
گروه بازرگانی: سفر رئیس‌جمهوری به رم به تعویق افتاد. روز گذشته قرار بود حسن روحانی در راس هیاتی بلندپایه به دعوت نخست‌وزیر و رئیس‌جمهوری ایتالیا به رم سفر کند. اما ناامنی‌هایی که در فرانسه ایجاد شد و احتمال کشیده شدن آن به ایتالیا، موجب شد این سفر لغو شده و به زمان دیگری موکول شود. محسن جلال‌پور، رئیس اتاق بازرگانی ایران یکی از کسانی بود که در این سفر رئیس‌جمهوری را همراهی می‌کرد. وی دقایقی پس از لغو این سفر در کانال شخصی‌اش در تلگرام نوشت:

«به سفر ایتالیا و فرانسه امید بسته بودیم. برنامه‌ریزی‌های خوبی شده بود اما وقایع دردناک و زجرآور پاریس قلب همه ما را جریحه‌دار کرد. از صبح زود در فرودگاه منتظر بودیم. هرچند اواخر شب گذشته اخبار حمله تروریستی را خواندم و احتمال می‌دادم سفر پاریس لغو شود اما به هرحال باید به فرودگاه می‌رفتم چون درباره سفر ایتالیا دیدگاهم این بود که به احتمال زیاد انجام می‌شود.» وی در بخش دیگری از نوشته خود به مکالمه تلفنی محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه با وزیر امورخارجه ایتالیا اشاره کرد که نتیجه آن لغو سفر هیات ایرانی به رم بود. جلال‌پور طی سه نامه به رئیس اتاق بازرگانی فرانسه، رئیس فدراسیون کارفرمایان فرانسه و رئیس اتاق بازرگانی ایتالیا بابت لغو سفر عذرخواهی کرد.


به گفته رئیس پارلمان بخش خصوصی، تعدادی از فعالان اقتصادی که قرار بود در این سفر با وی همراه باشند، در رم حضور دارند. رئیس اتاق بازرگانی ایران به «دنیای اقتصاد» گفت: احتمال دارد این سفر طی یک ماه آینده انجام شود. همچنین وی در پاسخ به اینکه آیا لغو این سفر در ورود هیات بلندپایه ایتالیایی در آذرماه تاثیرگذار خواهد بود یا خیر، عنوان کرد: سفر هیات ایتالیایی انجام خواهد شد و پس از آن ما برای مذاکره به ایتالیا می‌رویم. همچنین رئیس اتاق مشترک ایران-ایتالیا در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» اعلام کرد: فعالان اقتصادی که در رم حضور داشتند در دیدار رو در رو با فعالان ایتالیایی شرکت کرده و مذاکراتی را نیز صورت داده‌اند. احمد پورفلاح اظهار کرد:
تاکنون ایران چند هیات اقتصادی را برای مذاکره با ایتالیایی‌ها به این کشور اعزام کرده است.