گروه خبر: به‌دنبال سخنان اخیر بابک زنجانی در مورد برخی مسوولان در جریان رسیدگی به اتهاماتش در دادگاه، روز گذشته اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری و مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری به این سخنان واکنش نشان دادند.


بابک زنجانی در هفتمین جلسه دادگاهش مطالبی را درخصوص وزارت نفت و بیژن زنگنه وزیر نفت عنوان و اظهار کرده بود: «دلیل اینکه برایتان نوشتم حاضر نیستم ساعت، انگشتر، چهار ماشین و 2 موتور سیکلتم را به نفت بدهید این است که دوست ندارم زنگنه ماشینم را سوار شود؛ این اموال را آتش بزنید، اما به نفت ندهید.» از همین رو روز گذشته معاون اول رئیس‌جمهوری در سومین کنفرانس ملی مدیریت بحران به اظهارات بابک زنجانی حین برگزاری محاکمه‌اش واکنش نشان داد. به گزارش «ایرنا» اسحاق جهانگیری برخورد با فساد را غیر قابل تردید دانست و گفت: به هیچ وجه قابل قبول نیست، کسی که دو میلیارد و 700 میلیون دلار مملکت را برده است در دادگاه از موضع قهرمان برخورد کند. معاون اول رئیس‌جمهوری با اشاره به مطالبی که از سوی بابک زنجانی در مورد بیژن زنگنه، وزیر نفت در دادگاه مطرح شده است، گفت: این فرد یکسره به وزیر انقلابی، پاک و متدین کشور بیژن زنگنه تهمت می‌زند. وی یکی از پاک‌ترین و با سابقه‌ترین وزیران و مدیران کشور است.او همچنین تاکید کرد که زنگنه یکی از پرکارترین با تجربه‌ترین و با سابقه‌ترین مدیران کشور است؛ این توهین‌آمیز‌ترین روش برخورد است و باید دوستان ما در دستگاه قضایی مواظبت کنند. جهانگیری گفت: کسانی که پشت‌پرده به یک متهم روحیه می‌دهند باید عبرت بگیرند. چرا در این دادگاه گفته نمی‌شود که چه کسانی در اختیار او پول قرار داده‌اند؟ همچنین به گزارش «ایسنا» جهانگیری تصریح کرد: اگر این فرد صحبت از داشتن پول زیاد می‌کند چرا پول مملکت را نمی‌دهد تا از زندان خلاص شود؟ این برخورد توهین‌آمیز است و از دستگاه قضایی کشور درخواست می‌کنیم با این موضوع برخورد کند و با کسانی که پشت‌پرده برای تقویت این رفتارها عمل می‌کنند برخورد شود.


امید مردم را نشانه گرفته‌اند

اسحاق جهانگیری همچنین روز گذشته در مراسم چهارمین دوره اعطای جایزه ملی علامه طباطبایی که در سالن شهید بهشتی نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد، اضافه کرد: سرمایه‌های انسانی در صورتی که به درستی کشف و نگهداری شوند باعث ارتقای امید به آینده و همبستگی ملی می‌شود. معاون اول رئیس‌جمهوری تصریح کرد: عده‌ای از روی آگاهی و ناآگاهی، امید را هدف قرار می‌دهند و آن را تبدیل به یاس می‌کنند.


واکنش وزیر دادگستری به اظهارات زنجانی

همزمان روز گذشته مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری نیز در واکنش به سخنان این متهم نفتی گفت: موضوع متهم کردن مسوولان از طرف این مفسد بزرگ از عوارض ناگوار این پرونده فساد است، این فرد بزرگ‌ترین فساد تاریخ ایران را صورت داده است، اما حالا با کمال گستاخی و پررویی فرار به جلو انجام می‌دهد و دیگران را نیز متهم می‌کند. وی در گفت‌وگو با جماران اضافه کرد: متاسفانه یک بی‌انضباطی و تخلف یا سوء‌استفاده در دستگاه دولتی اتفاق افتاده است و در کنار آن این مفسد بزرگ بهره‌برداری خودش را کرده است. در حال حاضر نیز به جای پاسخگو بودن به تخلفات خود، مشغول فرافکنی، دروغ و پاسخ‌های بی‌ربط است.وزیر دادگستری در بخش دیگری از گفت‌وگو با جماران، درخصوص چگونگی روند رسیدگی به پرونده خبرنگاران دستگیر‌شده نیز عنوان کرد: تلاش قوه قضاییه رسیدگی هرچه سریع‌تر به این پرونده‌ها است؛ امیدواریم ضابطانی که در حال تکمیل پرونده هستند هر چه سریع‌تر اطلاعات لازم را به دست بیاورند و پرونده را به دادسرا ارجاع دهند.