گروه بورس: شاخص کل فرابورس ایران در ادامه افت و خیز‌های روزهای اخیر خود، روز گذشته با افت ۹/ ۱ واحدی (معادل ۲۷/ ۰ درصد) مواجه شد تا با ثبت رقم ۳/ ۷۰۵ واحدی در کارنامه خود، بازدهی این بازار از ابتدای سال تا‌کنون به ۵۴/ ۵ درصد برسد. در بازار دیروز فرابورس ۳۷۹ میلیون و ۸۸۴ هزار سهم به ارزش یک هزار و ۴۷ میلیارد و ۷۴۹ میلیون ریال در ۱۴ هزار و ۵۹۳ دفعه معاملاتی جابه‌جا‌ شدند که نسبت به میانگین یک سال قبل با افزایش ۶۲/ ۵۰ درصدی در حجم و افت ۰۹/ ۲۴ درصدی در ارزش معاملات همراه بوده است.


در جریان معاملات دیروز، «میدکو» و «مارون» بیشترین تاثیر منفی بر آیفکس را داشتند در مقابل «شاوان» بیشترین تاثیر مثبت را بر نماگر این بازار از خود بر جا گذاشت. در «میدکو» حقیقی‌ها فروشنده و حقوقی‌ها خریدار بودند. در «مارون» حقیقی‌ها ۱۰۰‌درصد از فروش سهم و ۲/ ۵۰ درصد از خرید را در اختیار داشتند.در معاملات «شاوان» نیز ۲/ ۹۷ درصد از فروش و ۱/ ۶۸ درصد از خرید توسط معامله‌گران حقیقی صورت گرفت. نمادهای زیرمجموعه گروه استخراج زغال سنگ یعنی «کشرق» و «کمرجان» بیشترین افزایش قیمت بازار دیروز فرابورس را تجربه کردند، دیگر نماد این گروه یعنی «کپرور» نیز با رشد ۴۲/ ۲ درصدی مواجه شد.بررسی معاملات مربوط به نمادهای زیر مجموعه این گروه نشان می‌دهد که ۱۰۰ درصد خرید و فروش‌ها توسط معامله‌گران حقیقی صورت گرفته است. «خفناور» و «قشیر» بیشترین کاهش قیمت روز گذشته فرابورس ایران را در اختیار داشتند. در معاملات مربوط به این نماد نیز عمده خرید و فروش‌ها توسط حقیقی‌ها صورت گرفت. در جریان معاملات دیروز «اعتماد» بیشترین حجم و ارزش معاملات را به نام خود ثبت کرد. این سهم همچنین روز گذشته با صف خرید مواجه شد. بررسی معاملات «اعتماد» حاکی از جابه‌جا‌ شدن بیش از ۹۹ درصد از سهام این شرکت بین معامله‌گران حقوقی است که در نهایت منجر به رشد ۰۷/ ۰ درصدی قیمت این سهم شد. پس از «اعتماد »، «شاوان» بیشترین ارزش معاملات و «ذوب» بیشترین حجم معاملات را در اختیار داشتند.عمده سهام مربوط به «ذوب» بین معامله‌گران خُرد دست به دست شد و تحرکات حقیقی‌ها در این نماد در نهایت افت ۰۵/ ۱ درصدی قیمت این سهم را رقم زد.


رشد 03/ 0 درصدی اخزا1

اسناد خزانه اسلامی با نماد اخزا۱ روز گذشته رشد ۳۰۴ ریالی معادل ۰۳/ ۰ درصد تجربه کرد. به این ترتیب نرخ سود موثر این اسناد با قیمت پایانی ۹۲۸ هزار و ۵۷۹ ریال به ۸/ ۲۵ درصد رسید. حقیقی‌ها ۹۴ درصد از حجم خرید و ۸/ ۴۹ درصد از حجم فروش این نماد را به خود اختصاص دادند.