بعد از آنکه دیروز و در اصفهان چهره اولین فینالیست جام حذفی مشخص شد امروز هم در دربی دیگری میان استقلالی‌های قدیمی ودر یک مرحله عقب تر یعنی یک‌چهارم نهایی حریف تراکتور درنیمه نهایی از بین نفت و استقلال مشخص می‌شود. این بازی تقابل دو تیم تهرانی نفت و استقلال است و به نوعی دربی محسوب می‌شود؛ دیداری حساس که بازهم منصوریان را مقابل استقلال قرارمی دهد. برنده این بازی در مرحله نیمه‌نهایی میهمان تراکتورسازی است زیرا طبق اعلام سازمان لیگ، تبریزی‌ها به علت میزبانی کمتر در این رقابت‌ها، در هر صورت پذیرای برنده این بازی در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز هستند. در این دربی، دو مربی استقلالی تیم‌هایشان را برابر هم به میدان می‌فرستند و در کنار تفکر برای پیروزی در این دیدار، به فکر ارائه توانایی‌های خود و مغلوب کردن سرمربی دیگر هستند تا جایگاه بهتری بین هواداران استقلال به دست آورند.

یک‌طرف پرویز مظلومی قرار دارد که این روزها تیمش صدرنشین لیگ است و قطعا با روحیه مضاعف بازیکنان و شرایط خوب فنی، نفراتش را در این بازی به میدان می‌فرستد. طرف دیگر منصوریان کاپیتان سال‌های نه چندان دور که کماکان میان استقلالی‌ها محبوب است و همین تابستان گذشته تا آستانه نشستن روی نیمکت آبی‌ها هم رفت. استقلال برای رسیدن به این مرحله از مسابقات ابتدا با ۵ گل شهرداری سمنان را شکست داد و بعد با برتری ۳ بر یک مقابل فولادخوزستان به یک‌چهارم نهایی رسید. نفت تهران اما شرایط متفاوتی نسبت به استقلال دارد. آنها که در این فصل نوسان زیادی داشته‌اند و جزو ۵ تیم پایین جدول هستند، هفته قبل در خانه سپاهان پیروزی را با شکست عوض کردند تا با روحیه نه چندان مناسب به این بازی قدم بگذارند.

علیرضا منصوریان سرمربی این تیم تهرانی که روزهای خوبی با نفت در فصل گذشته داشت و توانست با این تیم به مقام سوم لیگ و نایب قهرمانی همین جام حذفی برسد، در این فصل نتوانسته از توانایی‌های خود به خوبی دفاع کند. مطمئنا بردن استقلال سکوی پرتاب خوبی برای این مربی و تیمش است تا روزهای بهتری را در ادامه مسابقات لیگ و جام حذفی پیش‌رو داشته باشند.البته کاپیتان فراموش نشدنی استقلال، یک آلترناتیو و خطر بزرگ برای سرمربی فعلی آبی‌ها است زیرا خیلی‌ها او را سرمربی این تیم تهرانی در سال‌های آینده می‌دانند. منصوریان که فصل پیش توانست استقلال را دو بار با هدایت امیر قلعه‌نویی شکست دهد، در هفته پنجم فصل جاری لیگ برابر استقلال مظلومی شکست خورد و حالا در این بازی قصد جبران آن باخت را دارد. مطمئنا جام حذفی که راه آسان‌تری برای رسیدن به آسیااست، هر دو سرمربی را بیشتر ترغیب می‌کند تا در این بازی بازنده نباشند خصوصا پرویز مظلومی که اصلا دوست ندارد تیمش برابر علیرضا و هوادارانش وداع تلخی با جام حذفی داشته باشد.

منصوریان: کنارخط نمی‌روم

منصوریان استقلال را به‌طورکامل زیر نظر گرفته و با دقت آنالیز کرده تا در بازی امروز ناکام نشود.او درکنفرانس خبری قبل از بازی گفت:« استقلال را از قبل از بازی با فولاد آنالیز و تلاش کردیم از بازی‌های قدیم این تیم در ابتدای فصل این تیم را بشناسیم. بزرگ‌ترین نعمت را در فوتبال ایران استقلال و پرسپولیس دارند که نفت از آن محروم است. من ۱۶-۱۵ سال در استقلال بودم و حالا می‌فهمم که هوادار یعنی چه؟ بازیکنان ما در گذشته نشان دادند مقابل تیم‌های پرهوادار خوب نتیجه می‌گیرند و ما هم چنین هدفی داریم.» منصوریان درخصوص تقابلش با استقلال اطمینان داد بازهم روی نیمکت می‌نشیند و از جایش بلند نمی‌شود: «من دوست ندارم خدای نکرده کسی را آزرده کنم . روی نیمکت می‌نشینم ولی من کنار خط نمی‌روم و محمد خرمگاه و علی چینی این کار را انجام می‌دهند.»

ذوب‌آهن فینالیست شد

ذوب‌آهن اصفهان برای دومین فصل متوالی به فینال جام حذفی باشگاه‌های کشور رسید. دیروز و از مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی، دو تیم اصفهانی ذوب‌آهن و سپاهان دربی نصف جهان را برگزار کردند که در نهایت شاگردان یحیی گل‌محمدی در ضربات پنالتی موفق به کسب پیروزی شدند. بازی در پایان وقت‌های عادی و اضافی با نتیجه مساوی ۲-۲ به پایان رسید. برای ذوب مرتضی تبریزی و محمدرضا حسینی در دقایق یک و ۱۱۰ گل زدند، دو گل سپاهان هم توسط وریا غفوری در دقایق ۵۲ و ۱۱۳ به ثمر رسید. در ضربات پنالتی ۴ بازیکن ذوب‌آهن موفق به گلزنی شدند، اما در اردوی سپاهان ضربات هادی عقیلی و علی کریمی هدر رفت تا ذوب‌آهن یک بار دیگر به فینال جام حذفی برسد. سپاهان در این مسابقه از دقیقه ۸۵ با اخراج میلاد سرلک ۱۰ نفره بازی کرد. نیمکت‌نشینی محرم نویدکیا و اعتراض خلعتبری به تعویض از جمله حاشیه‌های مهم این بازی بود.