دریافت مالیات ورزشکاران یکی از دغدغه‌های اصلی سازمان امور مالیاتی درچند سال اخیر بوده است؛ چراکه برخی از ورزشکاران قراردادهای شفافی ندارند و به عناوین مختلف از پرداخت این مبلغ طفره می‌روند.

رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران درباره بدهی مالیاتی کی‌روش و قطبی مهم‌ترین پرونده‌های ورزشی این سازمان توضیحاتی را ارائه کرد. حسین بنی صفار در گفت‌و‌گو با «ایلنا» در این خصوص اظهار کرد: «افشین قطبی مبلغ زیادی به این سازمان بدهکاراست. بدهکاری مالیاتی وی هم مربوط به پرسپولیس است و هم تیم ملی. ما از ابزارهای قانونی برای وصول مالیات استفاده می‌کنیم و یکی از آن ابزارها ممنوع‌الخروج کردن افراد است. در مورد بدهی مالیاتی افشین قطبی باید بگویم از نظر ما صاحب درآمد خود قطبی است و خود قطبی هم طرف حساب اداره مالیات است؛ اماچون فعلا این مربی در ایران حضور ندارد ما برای وصول مالیات ایشان با سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال نامه‌نگاری‌های لازم را انجام داده‌ایم که به هر شکلی است مبلغ مالیات وی را دریافت کنیم.»

وی همچنین بدهی مالیاتی سرمربی تیم ملی را صفر خواند و گفت: «کارلوس کی روش هیچ‌گونه بدهی مالیاتی ندارد.کی روش خوش حساب است و سال‌ها خارج از ایران زندگی کرده و قوانین و مقررات را می‌داند.» بنی صفار در پاسخ به این سوال که آیا محمد نوری بدهی مالیاتی دارد یا خیر، تاکید کرد: «نه. محمد نوری هم بدهی مالیاتی‌ ندارد. او مالیات خود را پرداخت کرده و در حال حاضر هیچ گونه بدهی مالیاتی ندارد.» بنی صفار در پایان با مخاطب قراردادن فوتبالیست‌ها به آنها گفت: «فوتبالیست‌ها هم مثل بقیه مردم هستند و باید مالیات‌شان را بدهند. در هر قشری هم خوش حساب داریم و هم بدحساب و ما هم برای تشخیص و همچنین وصول مالیات با قدرت از ابزارهای قانونی خود استفاده می‌کنیم. ما بین قشرهای مختلف مردم خط نمی‌کشیم و با همه از جمله فوتبالی‌ها طبق مقررات برخورد می‌کنیم.»