گروه خودرو: با وجود تامین بخشی از اعتبار مربوط به خودروهای تسهیلاتی، خودروسازان باز هم محصولات پیش‌فروش شده را تحویل ندادند تا متقاضیان همچنان چشم انتظار بمانند.

اواخر هفته گذشته بود که مسوولان بانک مرکزی اعلام کردند بخشی از اعتبار مربوط به طرح تسهیلات 25 میلیون تومانی را در اختیار بانک‌های عامل قرار داده اند و از همین رو خیلی‌ها به تحویل خودروهای پیش‌فروش شده در این طرح امیدوار شدند. این در حالی بود که تا دیروز هیچ خبری مبنی‌بر آغاز تحویل خودروهای تسهیلاتی منتشر نشد و گویا امروز و فردا نیز اتفاق خاصی رخ نخواهد داد. آن طور که معاون فروش و بازاریابی سایپا در گفت‌و‌گو با خبرنگار «دنیای اقتصاد» عنوان کرد، بخشی از اعتبار در نظر گرفته شده برای خودروهای تسهیلاتی، از سوی بانک‌ها به حساب خودروسازان واریز شده، با این حال تحویل خودروها دو سه روز طول خواهد کشید. به گفته رضا تقی‌زاده، در حال حاضر خودروهای تسهیلاتی در مرحله فاکتور شدن قرار دارند و ازآنجاکه کارهای مربوط به شماره‌گذاری و بیمه آنها حدود دو روز زمان می‌برد، تحویل‌شان به مشتریان تا دو سه روز دیگر آغاز خواهد شد.


وی همچنین در مورد اولویت تحویل خودروها نیز تاکید کرد: مشتریانی که چک‌هایشان تنزیل و نام آنها از سوی بانک مرکزی به ما اعلام شود، در اولویت تحویل خودروهای تسهیلاتی قرار دارند. با توجه به اظهارات معاون فروش سایپا، احتمالا از سه‌شنبه این هفته واگذاری خودروهای تسهیلاتی به متقاضیان آغاز می‌شود و این در حالی است که با توجه به تاخیر ایجاد شده، بعید به‌نظر می‌رسد خودروسازان بتوانند محصولات پیش‌فروش شده (در طرح تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی) را در موعد مقرر تحویل دهند. هرچه هست، در طرح فروش تسهیلاتی، ۱۱۰ هزار نفر توانستند با استفاده از تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی، خودرو موردنظر خود را ثبت‌نام کنند و حالا چشم انتظار تحویل آن هستند.