بی‌میلی کاربران دیجیتالی به خرید ساعت‌های هوشمند

موبنا: ساعت‏های هوشمند که با قابلیت‏های مختلف تولید و روانه بازار شده‌اند تاکنون نتوانسته‌اند در بازار دیجیتال ایران با تقاضای بالایی از سوی مشتریان همراه شود. ساعت‏های هوشمند با ارائه قابلیت‏های مختلفی مانند امکان پاسخگویی به انواع پیام‏های تلفنی، ایمیل و فیس‌بوک، امکان نصب برنامه و اپلیکیشن‌های مختلف و دسترسی به اینترنت تلاش می‏کنند مشتریان را برای خرید تشویق کنند.

اگرچه تمام ویژگی‌ها برای انتخاب یک ساعت هوشمند مهم است اما نخستین ملاکی که برای یک مشتری مهم به نظر می‏رسد این است که برای به دست آوردن یکی از این ساعت‏ها باید چه مقدار هزینه بپردازد. بعد از آن نیز برای مشتریان سیستم عاملی که ساعت می‏تواند خود را با آن هماهنگ کند و مدت زمانی که ساعت شارژ نگه می‏دارد، اهمیت خواهد داشت.درواقع سازندگان ساعت‏های هوشمند در چند سال اخیر تمام تلاششان را کرده‏اند تا مچ‏های کاربران را تسخیر کنند و این محصولات در کنار تلفن‏های هوشمند کار کرده و حتی بتوانند جای آنها را نیز بگیرند. هم‌اکنون اپل، سونی و سامسونگ سه برند معتبر تولیدکننده ساعت‌های هوشمند در بازار محسوب می‌شوند که با وجود تولید و عرضه این کالای ارتباطی جانبی نتوانسته‌اند سهمی از بازار دیجیتال کشور را از آن خود کند.

اسمارت واچ سونی ۲ با قیمت ۳۳۵ هزار تومان، Apple Watch Steel Classic Buckle ۳۸mm با قیمت ۲ میلیون و ۳۹۹ هزار تومان، MyKronoz ZeClock با قیمت ۳۹۹ هزار تومان، Asus ZenWatch با قیمت ۶۴۹ هزار تومان و Samsung Gear S با قیمت یک میلیون و ۱۴۹ هزار تومان از جمله ساعت‌های هوشمند موجود در بازار است که تاکنون با تقاضای چندانی از سوی کاربران همراه نشده است. کارشناسان و فروشندگان این کالا بر این باورند که در صورت کاهش قیمت ساعت‌های فوق احتمال خریدوفروش این کالای جانبی وجود دارد.