گروه خبر: حسینعلی امیری، سخنگوی وزارت کشور روز گذشته در همایش اعضای ستاد انتخابات استان‌های تهران، البرز، قم و سمنان باتاکید بر اینکه مجریان انتخابات با قانون‌شکنی در دوره انتخابات برخورد جدی داشته باشند، گفت: مجریان با هیات‌های نظارت، تعامل ضابطه‌مند داشته و طبق جدول زمان‌بندی انتخابات عمل کنند.

وی همچنین درباره برهم خوردن جلسه سخنرانی آذرمنصوری در یاسوج اظهار کرد: سیاست وزارت کشور حمایت از کلیه نشست‌های قانونی و دارای مجوز است و پسندیده نیست در جامعه اسلامی ما کسی بخواهد چنین اجتماعاتی را به‌هم بزند. وی همچنین خاطرنشان کرد‌: امروز قانون برابر شرع است و به هیچ بهانه‌ای پسندیده نیست که اجتماع دارای مجوز به هم بخورد؛ زیرا هرگونه نقض قانون، نقض شرع محسوب می‌شود. همچنین به گزارش «ایلنا» وی گفت: هنوز گزارش اتفاقات یاسوج را ندیده‌ام، اما اگر در این گزارش موارد خلاف قانون ذکر شده باشد، مطابق قانون با آن عمل می‌کنیم.


گزارش تجمعات غیرقانونی به مراجع

در همین راستا روز گذشته معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران تاکید کرد: دولت با تخلفاتی که به نقض حریم امنیت ملی و امنیت هیات‌ها و گردشگران خارجی منجر شود برخورد مقتضی را خواهد داشت. به گزارش «ایلنا» سیدشهاب‌الدین چاووشی افزود: اگر تجمعات غیرقانونی وجود داشته باشد با آنها برخورد و آنها را کنترل کنند. وی در مورد برخی اعتراض‌ها به سفر هیات‌های خارجی که گاهی در قالب تجمعات نمود پیدا می‌کند، گفت: حتما دولت با تخلفاتی که به نقض حریم امنیت ملی و امنیت هیات‌ها و گردشگران خارجی منجر شود، برخورد مقتضی را خواهد داشت.چاووشی همچنین گفت: تجمعات و برخوردهای غیرقانونی را ما در‌‌ همان زمان به مراجع قانونی منعکس می‌کنیم.


رصد فعالیت‌های انتخاباتی به‌صورت مستمر

همچنین به گزار ش «ایرنا» مجید اکبرپور، رئیس دبیرخانه ستاد مرکزی پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی کشور روز گذشته گفت: فعالیت‌های انتخاباتی در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری با رویکرد پیشگیرانه به‌صورت مستمر رصد می‌شود.


تشکیل شعب ویژه رسیدگی به تخلفات

ازسوی دیگر به گزارش «ایرنا»، غلامحسین اسماعیلی، رئیس‌کل دادگستری استان تهران از تشکیل شعب ویژه رسیدگی به تخلفات و جرایم احتمالی انتخابات آینده این استان در مرحله دادسرا و دادگاه خبر داد.


یک سوم انتخابات امسال الکترونیکی است

در خبری دیگر در این ارتباط محمدحسین مقیمی، معاون سیاسی وزیر کشوردر برنامه پیشخوان گفت: چنانچه شورای نگهبان نرم‌افزار انتخابات را تایید کند، یک‌سوم انتخابات ۷اسفند امسال به‌صورت الکترونیکی و دو سوم انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی به‌صورت دستی برگزار خواهد شد.