تیموریان  سورپرایز زمستان؟

گروه ورزش: تا پیش از این تصور می‌شد ستاره فصل نقل‌وانتقالات نیم فصل فوتبال ایران در ابتدای زمستان پیش‌رو «بختیار رحمانی» باشد، هافبک سابق فولاد که به واسطه طی کردن خدمت سربازی دو فصل را در تراکتور پشت‌سرگذاشت. حالا و در نیم فصل لیگ پانزدهم سربازی بازیکن ملی‌پوش تمام شده و او به سرشناس‌ترین بازیکن بدون تیم فوتبال ایران تبدیل خواهد شد که رقابت برای جذب او می‌تواند نیم فصل را هم جذاب کند. اما حالا برای بختیار یک رقیب دانه درشت پیدا شده؛ «آندرانیک تیموریان».

ماجرا از این قرار است که پس از تساوی ام‌صلال قطر برابر العربی، بولنت، سرمربی ام‌صلال در مصاحبه بعد از بازی خود از عملکرد ساگبو و ایواری تمجید کرد. این دو بازیکن به جای جرمی مصدوم و تیموریان محروم به کار گرفته شده بودند. این حرف‌های سرمربی ام‌صلال برای رسانه‌های قطری این مفهوم را داشت که او نیازی به جرمی و تیموریان ندارد. اوضاع ام‌صلال آشفته به‌نظر می‌رسد. چراکه اتفاقات حاشیه‌ای هم در این تیم کم رخ نداده است. پس از همین دیدار هم اتفاق عجیبی افتاد. یکی از همبازی‌های تیموریان به طرف بولنت سرمربی ترک‌تبار تیم‌شان حمله‌ور شد که بازیکنان و مدیر باشگاه جلوی او را گرفتند. در نهایت دیروز مسوولان باشگاه به خاطر رفتار ناشایستی که بازیکن با سرمربی‌اش داشت تا اطلاع ثانوی او را تعلیق کردند. علت این رفتار همبازی تیموریان علیه سرمربی‌اش مشخص نشده است.

اکنون ام‌صلال با ۱۸ امتیاز در رده ششم قرار دارد و شرایط خوبی ندارد زیرا سران باشگاه در این فصل روی تیم سرمایه‌گذاری کردند تا حداقل در میان چهار تیم اول قرار گیرد ،اما تا الان با گذشت ۱۱ هفته از لیگ ستارگان این اتفاق نیفتاده است. حال باید منتظر بمانیم و ببینیم ادعاهای مطبوعات قطری درباره اینکه کاپیتان تیم‌ملی کشورمان در لیست سیاه بولنت قرار دارد، محقق می‌شود یا نه؟ دیروز خبرگزاری فارس هم مجموعه‌ای از بریده جراید قطری منتشر کرد که در آنها به عدم علاقه سرمربی تیم به حفظ آندو اشاره شده است.

اصفهان یا تبریز؟

حالا اما سوال بزرگ این است که مقصد آندو در بازگشت به ایران چه تیمی خواهد بود؟ در واقع باشگاهایی که در ایران توان پرداخت دستمزد نجومی کاپیتان تیم ملی را دارند اندک هستند. او در سال‌های اخیر فقط دو انتخاب در ایران داشته است. استقلال و تراکتورسازی. و البته کسی نیست که نداند علاقه قلبی او به رنگ آبی کشش دارد. اما معادله بازگشت او به اردوگاه آبی‌های پایتخت بسیار پیچیده است. استقلال در این پست امید ابراهیمی را دارد. آینده فوتبال ایران در میانه میدان که بعد از خداحافظی جواد نکونام از تیم ملی درکنار آندو در ترکیب ثابت قرار گرفت. استقلال با وجود او در این نقطه از زمین کمبودی احساس نمی‌کند و به همین دلیل هم به راحتی روی نام نکونام که در ابتدای فصل برای بازگشت چراغ سبز نشان داده بود قلم قرمز کشید. از طرف دیگر استقلال در چند پست حساس دیگر احساس نیاز می‌کند و گفته می‌شود مظلومی هم رفع این نواقص را در اولویت قرار داده است.

ازجمله هافبک طراح به جای کرار که از مجتبی جباری به‌عنوان گزینه مظلومی نام برده می‌شود. دو گزینه دیگر اما در ایران برای آندو وجود دارد. سپاهان اگرچه با تمام شدن دوران محرومیت پادوانی و پریرا می‌تواند آنها را به ترکیب اضافه کند و عبدالله کرمی را به پست هافبک دفاعی برگرداند اما آنها که ابتدای فصل هم امید ابراهیمی را می‌خواستند بعید نیست بازهم سراغ آندو بروند. تراکتور هم مشتری همیشگی کاپیتان تیم ملی است. اگرچه آنها وضعیت نامشخصی روی نیمکت دارند و اگر امیر قلعه‌نویی به‌جای تونی راهی تبریز شود به واسطه مشکلات گذشته احتمال حضور آندو در این تیم به صفر خواهد رسید.