گروه گردشگری: مناطق جنگ‌زده کشور سوریه مقصد جدیدی است که یک توراپراتور روسی قصد دارد در پکیج‌های سفر خود بگنجاند. به گزارش «ایسنا» و به نقل از رسانه‌های روسی، این سفر برای متقاضیان ۱۵۰۰دلار هزینه دربرخواهد داشت. نام این تور مناطق جنگ‌زده سوریه «تور اسد» است و یکی از مسوولان شرکت برگزارکننده در توضیح این تور گفته: «ما یک کیلومتر از خط مقدم که نزدیکترین نقطه محل درگیری نیروهای نظامی است فاصله داریم، اما از آن نزدیک‌تر نمی‌شویم.» به گفته او مکان مورد بازدید امن است و تحت هیچ شرایطی سلاح در اختیار گردشگران قرار نمی‌گیرد.

اما در حال حاضر این شرکت گردشگری مذاکراتی را با سفارت‌ سوریه در مسکو انجام می‌دهد تا بتواند مجوز برگزاری تور مذکور را به دست آورد. گفته می‌شود صحبت‌هایی نیز برای رزرو هتل و هماهنگی با شرکت‌های حمل و نقل شهری انجام شده است. براساس پیش‌بینی‌ها، این سفر چهار یا پنج روز به طول می‌انجامد و برای هر مسافر هزینه‌ای ۱۵۰۰ دلاری دربر خواهد داشت. با وجود قیمت اعلام شده این سفر، برگزارکنندگان این تور تاکنون هیچ‌گونه تضمینی برای حفظ جان گردشگران روس ارائه نکرده‌اند. این در حالی است که اتحادیه صنعت گردشگری روسیه، پیش از این اعزام توریست‌ها به مناطق جنگی را غیرقانونی اعلام کرده و آژانس گردشگری فدرال روسیه گفته است که این کمپانی اجازه ندارد این تور را برگزار کند و همچنین، هنوز هیچ درخواست قانونی به آنها ارائه نشده است.

به گزارش آیریش بیزنس تایمز، درگیری بر سر اعزام گردشگر به مناطق نابسامان و درگیر جنگ مساله تازه‌ای نیست؛ سال گذشته نیز یک کمپانی گردشگری روسی برای اعزام مسافر به اوکراین تبلیغ کرد. این تور بین ۷۵ تا ۶۰۰ دلار قیمت داشت و به مسافران آن جلیقه ضدگلوله داده می‌شد. به گزارش «دنیای اقتصاد» گردشگری جنگ نوعی از انواع گردشگری سیاه یا گردشگری فاجعه به شمار می‌آید که گردشگران طی آن در مناطق جنگ‌زده یا مناطقی که درگیر جنگ هستند سفر می‌کنند.