یلدای خاطره ساز تلویزیون

گروه فرهنگ و هنر: شب یلدای امسال برای تلویزیون شب پرباری است. برنامه‏هایی که امشب به مناسبت طولانی‌ترین شب سال روی آنتن صداوسیما می‏رود، شاید بتواند حواشی یکی، دو سال اخیر رسانه ملی را تحت تاثیر قرار دهد و مخاطبان این رسانه بتوانند پس از مدت‏ها، شبی به یادماندنی را با چهره‏های مشهور و محبوب تلویزیون سپری کنند. امشب می‏توانید با روشن کردن جعبه جادویی، تصویر خیلی از شخصیت‏های محبوب‏ سال‏های اخیر را از قاب تلویزیونتان تماشا کنید و پای حرف‏هایشان بنشینید؛ از محمدجواد ظریف و عادل فردوسی‌پور گرفته تا کلاه قرمزی و جناب خان. اگرچه هر یک از شبکه‏های سیما تدارک ویژه‏ای برای شب یلدا دیده‌اند، اما در این گزارش سعی می‏کنیم تا مهمترین اتفاق‏های تصویری امشب تلویزیون را مرور کنیم و اطلاعاتی تازه از برنامه‏هایی که مشاهده خواهید کرد.

«علی ضیا» به تلویزیون برمی‏گردد

امشب یکی از مهم‌ترین برنامه‌های یلدایی تلویزیون در شبکه یک رقم خواهد خورد. جایی که قرار است علی ضیا با تاک شو «امشب» روی آنتن بیاید تا بعد از یک دوره ممنوع‌التصویری به خاطر اتفاقات بعد از بازی پرسپولیس و استقلال روبه‌روی مخاطبان برنامه‌اش بنشیند.علی ضیا البته تدارک ویژه‌ای برای این برنامه دیده است. او روز شنبه مهدی طارمی، کمال کامیابی‌نیا، یوسف کرمی و محسن بنگر را دعوت کرده تا در مقابل دوربین پلی استیشن بازی کنند. ضیا سر و کله زدن‏های این چند ورزشکار را برای پخش در شب یلدا مناسب دیده و می‏خواهد بخشی از برنامه‏ امشبش را به این رقابت اختصاص بدهد. او همچنین روز گذشته به بیمارستان رفت و از منصور پورحیدری عیادت کرد که احتمالا تصاویرش را امشب در برنامه خواهید دید. برخی‏ می‏گویند که علی ضیا برای پاک کردن گرد کدورت از دل پرویز مظلومی هم که شده احتمالا بخشی از برنامه امشب را به دیدار با او و بازیکنان و هواداران تیم استقلال اختصاص می‌دهد.

نود یلدایی

شاید پرجاذبه‏ترین اتفاقی که در چند روز اخیر ورد زبان رسانه‏ها و کاربران شبکه‏های اجتماعی بوده، سورپرایز عادل فردوسی پور در شب یلدا و دعوت از محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در برنامه نود است.در چند روز اخیر تصویری از مصاحبه عادل فردوسی پور و دکتر ظریف در فضای مجازی دست به دست شد که مربوط به ضبط برنامه‌ای حول محور دیپلماسی ورزشی بود و قرار است امشب پخش شود.عادل فردوسی‌پور بعد از پخش خبر و تصاویر مربوط به مصاحبه‌اش با وزیر امور خارجه در اینستاگرامش نوشت: می‌خواستم شب یلدا مردم را غافلگیر کنم.این غافلگیری هم با استقبال گسترده‏ای از سوی مخاطبان تلویزیون مواجه شد اما با این حال گاه گاهی هم انتقاداتی به فردوسی‌پور شکل گرفت که چرا یک شخصیت سیاسی را به یک برنامه ورزشی دعوت کرده است. با این همه استقبال گسترده مردمی از مهمان شب یلدای فردوسی‌پور در برنامه پرطرفدار نود، نویدبخش یک شب خاطره‌انگیز برای مخاطبان این برنامه است.گفت‏وگوی فردوسی‌پور با ظریف در دفتر کار وزیر خارجه در ساختمان اصلی این وزارتخانه انجام شده و آنچنان‌که رسانه‏ها گزارش داده‏اند محور اصلی گفت‏وگو درباره علایق فوتبالی‏ و ورزشی‏ دکتر محمدجواد ظریف است.فردوسی‌پور پیش از این در قالب برنامه نود نیز با سیدحسن خمینی گفت‏وگو کرده بود.

صد برگ

صد برگ یک برنامه ترکیبی، ‏شبیه به برنامه «رادیو هفت» است که به دنبال توقف پخش رادیو هفت، از سوی تهیه‌کنندگان همان برنامه در شبکه چهارم سیما تولید می‌شود.منصور ضابطیان یکی از کارگردانان و تهیه‌کنندگان صد برگ، درباره ویژه‏نامه‌ای که این برنامه در شب یلدا دارد، با اشاره به مهمانانی که در شب یلدا در برنامه «صد برگ» حضور می‌یابند، گفت: محمدهمایون سپهر استاد جامعه‌شناسی و اسطوره‌شناس از جمله کسانی است که به این برنامه می‌آید و قرار است درباره ویژگی‌های شب یلدا سخن بگوید. همچنین هنرمندانی هم از جمله رابعه مدنی بازیگر، مهدی سپهر خواننده و مهمانان دیگری که ترجیح می‌دهیم مخاطبان خودشان در برنامه آنها را ببینند، مهمان ما خواهند بود. این برنامه از آیتم‌های متنوعی تشکیل شده است و از ساعت ۲۱ آغاز خواهد شد و تا حدود ۲۴ بامداد ادامه خواهد داشت.

سوپر ایده شبکه نسیم

شبکه نسیم هم بخش‌هایی از مجموعه‌های تلویزیونی از دو عروسک محبوب تلویزیونی انتخاب کرده است تا برنامه شب یلدای این شبکه را رقم بزنند.تردیدی نیست که دیدن کلاه قرمزی از سویی و جناب خان از سوی دیگر در یک قاب و در یک برنامه تلویزیونی می‌تواند بسیاری از ایرانیان و به‌ویژه جوانان را تا مدت زمانی طولانی پای تلویزیون بنشاند.موفقیت دو مجموعه کلاه قرمزی و خندوانه در میان برنامه تلویزیونی و جذب تعداد بالایی از بینندگان باعث شده است تا ایده شبکه نسیم برای برنامه شب یلدا بتواند سر و صدای زیادی در میان شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها ایجاد کند.مدیر تامین برنامه شبکه نسیم از تدارک برنامه‏های مختلف این شبکه برای شب یلدا از جمله پخش گلچینی از «خندوانه» و همچنین برنامه «کلاه قرمزی» خبر داد.مهدی منفرد مدیر تامین برنامه شبکه نسیم گفت: مخاطبان شبکه نسیم دوشنبه ۳۰ آذر پس از تماشای سریال «ساخت ایران» در ساعت ۲۰ می‏توانند شاهد بازپخش یکی از برنامه‏های «کلاه قرمزی» در ساعت ۲۰:۳۰ باشند.منفرد با بیان اینکه برنامه «خورجین» در ساعت ۲۱ گلچینی از برنامه‏های خاطره‏انگیز سیما در شب‏های یلدا را روی آنتن می‏برد، گفت: پخش پشت صحنه مجموعه «درحاشیه» به کارگردانی مهران مدیری از دیگر برنامه‏های شبکه نسیم در مهم‌ترین شب نشینی سال ایرانیان است که در ساعت ۲۱:۳۰ پخش می‏شود.وی افزود: پخش گوشه‏ای از فصل دوم برنامه‏ «خندوانه» به مدت ۲ ساعت این شب خاطره انگیز را شیرین‏تر خواهد کرد و این برنامه از ساعت ۲۲ تا ۲۴ ادامه دارد.منفرد سپس از پخش قسمتی از برنامه «شوخی با ستارگان» از شبکه نسیم در ساعت ۳۰ دقیقه بامداد سه‌شنبه اول دی خبر داد و با معرفی برنامه «خنده خانه» گفت: این برنامه ساعت یک بامداد پخش می‏شود که شامل گلچینی از طنزهای فاخر پخش شده از شبکه‏های سیما است.