چگونه با ناامیدی در کسب‌وکار مبارزه کنیم؟
کنترل ناامیدی یکی از چالش‌های زندگی هر فردی است. هر کسی که در دنیای کسب‌وکار بوده است، می‌تواند داستان‌های وحشتناکی از فجایعی که سر کار با آنها روبه‌رو بوده است بگوید، اما اگر از رقابت پیروز بیرون آمده باشد، درمورد رمز بقای‌شان بپرسید.

یکی از بهترین مشتریان خود را از دست داده‌اید؟ این ضرورتا یک شکست نیست. سعی کنید دریابید که چرا آنها سفارش‌های خود را به دیگران می‌دهند. اگر دستپاچه شده‌اید، کاری را انجام دهید که بتواند مشکل را حل کند تا دوباره آن اشتباه را مرتکب نشوید. اگر مدیر خرید یک فامیل جدید دارد که در رقابت با شما به او می‌فروشد، خب این به هیچ وجه ناامیدکننده نیست. این برای شما یک چالش جدید است. فقط سعی کنید تا انتظارات خود را پایین‌تر نیاورید. اگر در انتظار هیچ باشید، هیچ هم نصیب شما خواهد شد.کارآفرینی به‌خصوص برای موسسان، مانند راندن یک ترن هوایی خلاف جهت دیگران است. زمانی که در مورد یک کسب‌وکار فکر می‌کنید، 2 نوع سرمایه، پول و سرمایه‌گذاری عاطفی وجود دارد. موسسان معمولا بالاترین سرمایه‌گذاری عاطفی را نسبت به هرکس دیگر در سازمان دارند. با این وجود، کسب‌وکار مانند کودک آنها است. برای کارآفرینان، زندگی یعنی کار و کار یعنی زندگی.

زمانی که ناامیدی به‌وجود می‌آید و همیشگی می‌شود آسان است که به آن اجازه بدهید تا شما را زمین بزند. گرچه به خاطر شرکت، تیم و سلامت روانی خودتان، کارآفرینان باید بیاموزند که چگونه با این موقعیت‌ها با رفتار مثبت برخورد کنند. من کارشناس همه مسائل نیستم، اما حوزه‌ای که در آن تجربیات فراوانی دارم کنترل ناامیدی است. در اینجا آنچه که سال‌ها آموخته‌ام و باعث شده‌اند تا کارآفرینان من بهتر بتوانند با چالش‌های زندگی‌شان مواجه شوند را با شما به اشتراک می‌گذارم.

قوی باشید و سعی کنید حفظ ظاهر کنید
روش و رفتار مخصوصا درون سازمان‌های کوچک به شدت مسری است. این امر در بسیاری مواقع درست است، اما زمانی که با رفتار و منش رهبر سازمان سر و کار دارید، این مساله حادتر می‌شود. اگر یک تیم سازمانی، رهبرشان را افسرده ببینند، این افسردگی مانند شعله‌های آتش به همه جا زبانه می‌کشد. برای رهبران حفظ ظاهر بسیار مهم و ضروری است. من این عمل را به هیچ وجه به عنوان راهی برای پنهان کردن حقیقت نمی‌بینم. در عوض این کار یعنی شما به احساسات زودگذر خود اجازه نمی‌دهید تا بر روحیه افراد دور و برتان اثر بگذارد. اغلب رهبران سازمانی خوب از ناله و گله گریزانند.اخیرا با مساله ناامیدی در شرکتم روبه‌رو شدم. من فرصت کار با گروهی را داشتم که به آنها اعتماد داشتم و تحسین‌شان می‌کردم و این گروه به علت نیروهایی که خارج از کنترل من بود، نهایتا دچار کاستی شده بود. هنوز نمی‌توانم اجازه دهم تا ناامیدی پرسنلم بر عملکرد من یا روحیه تیمم تاثیر بگذارد. تنها راه مبارزه با ناامیدی تشخیص آن، پذیرفتن آن و حرکت به سمت آن چیزی است که بزرگ‌تر و بهتر است.

شرایط را در دست بگیرید
شنیدن اخبار ناامیدکننده هرگز جذاب نیست. باید به احساسات اجازه دهید که فرد بهتری از شما بسازد. مهم نیست در لحظه چقدر احساس غمگینی، بیهودگی یا عصبانیت می‌کنید، توانایی نشان دادن ظاهر خوب تحت فشار یکی از پسندیده‌ترین ویژگی‌های است که یک رهبر سازمانی می‌تواند دارا باشد. گرچه به ندرت این حفظ ظاهر طبیعی به نظر می‌آید، اما در طول زمان طبیعی خواهد شد. زمانی که با ناامیدی روبه‌رو می‌شوید، همیشه در جست‌وجوی مدیریت وضعیت با وقار، درک و احترام باشید.گرچه همیشه همه چیز طبق آنچه می‌خواهیم پیش نمی‌رود، اما زمانی که با احترام، افتخار و شفافیت وضعیت را مدیریت می‌کنید، آینده با فرصت‌هایی برای کار دوباره بازمی‌گردد. کنترل ناامیدی در لحظه با آرامش و صبر، موجب احترام دوطرفه و مداوم می‌شود.

پیش بروید، مهم نیست چه اتفاقی می‌افتد
کسب‌وکار مانند زندگی و فوتبال، بازی لحظه‌ها است. بیشتر کسب‌وکارهای موفق توسط مجموعه‌ای از همه تصمیمات و تعاملات کوچک تعریف می‌شود که هر روز اتفاق می‌‌افتند، نه توسط حرکات استراتژیک بزرگ. این حقیقت ساده مسوولیت را برعهده هر دوی رهبران و تیم‌ها می‌گذارد تا هر لحظه را غنیمت بشمارند. زمان روبه‌رو شدن با ناامیدی می‌توانید در شکست‌‌ها فروبپاشید یا اینکه به راهتان ادامه دهید. افراد موفق از خود استحکام نشان می‌دهند و حتی در مواجهه با ناامیدی و شکست سانت به سانت و لحظه به لحظه به پیش می‌روند.

من یک تیم قوی، محصول عالی و حامیان شگفت‌انگیزی دارم. می‌خواهم به پیش بروم و مهم نیست چه اتفاقی بیفتد. آیا این رفتار برای شرکتم و بخش‌های دیگر فوق‌العاده بوده است؟ قطعا. آیا من به خودم اجازه خواهم داد تا برای فرصت‌های از دست رفته آه و ناله کنم؟ مطلقا نه. ما در شرکتمان قوی‌تر از هر زمان دیگر، در حال تلاش برای دو چندان کردن تلاش‌هایمان و حرکت رو به جلو هستیم.هیچ شکی نیست که ایجاد یک کسب‌وکار، پیش رفتن و رشد آن دشوار است. در این میان ناامیدی اجتناب‌ناپذیر است. این توانایی شما است که قوی باشید، موقعیت پیش آمده را با صبر و شکیبایی مدیریت کنید و اندک اندک به پیش بروید؛ این کار شما را از کارآفرینان دیگر متمایز می‌کند. زمانی که با ناامیدی‌های شخصی روبه‌رو می‌شوید، اجازه ندهید آنها شما را زمین بزنند. تنها بخاطر بسپارید که این یک بازی نفسگیر است؛ باید برای ادامه راه خود را آماده کنید.

نویسنده: Chris Myers
مترجم: آناهیتا جمشیدنژاد
منبع: Forbes