بررسی مشکلات قنادان و طرح فروش خالص شیرینی، بدون محاسبه قیمت جعبه در استان

دنیای اقتصاد-تبریز: حسن خانه زر، رئیس مرکز اندازه شناسی، اوزان و مقیاس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: این جلسه در راستای هم افزایی بین بخشی برگزار شده است چرا که یکی از وظایف قانونی ما، نظارت بر حوزه اوزان و مقیاس‌ها در کشور است.

وی یادآور شد در دوران تحولی سازمان ملی استاندارد ایران، طرح کنترل و پایش کمیت به طور فراگیر در سراسر کشور از سال گذشته آغاز شده است و در این راستا تفاهم نامه هایی با تعزیرات حکومتی و اتحادیه ها داشته ایم و مقرر گردید کم فروشی با همکاری بین بخشی بر طرف شود.

بابک بدلی افشرد، سرپرست اداره کل استاندارد آذربایجان شرقی اعلام کرد: مطابق سیاست ها و دستور العمل های ابلاغی از سوی سازمان ملی استاندارد، اداره کل استاندارد اقدام به بررسی وضعیت خالص فروشی در قنادی های سطح استان نموده است و با برگزاری جلسات مشترک با اتاق اصناف و اتحادیه های مربوطه فروش شیرینی با دو نرخ با جعبه و بدون جعبه در سطح استان در حال اجرا می باشد.

الناز مینائی، نماینده اداره کل تعزیرات حکومتی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه افزود: از فروردین ماه گشتهای مشترک تغزیرات حکومتی، سازمان استاندارد و صمت به صورت هفتگی آغاز شده است و خوشبختانه مشکلات موجود در مورد جعبه شیرینی را تا حد زیادی برطرف شده است.