صدور بخشنامه‌های خلق‌الساعه اعتماد عمومی را خدشه‌دار می‌کند

دنیای اقتصاد-تبریز: صمد حسن‌زاده در بیست و هفتمین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی ایران که با حضور مسئولان کشوری، استانی و روسا و هیات نمایندگان اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور در تبریز برگزار شد، اظهار کرد: انتظار می‌رود تصویب قوانین و تدوین بخشنامه‌ها به شکلی باشد که همه جوانب در آن سنجیده شود تا واحدهای تولیدی، صادرکنندگان و هم‌چنین مردم اعتماد خود را از دست ندهند.

وی با اشاره به برگزاری موفق این همایش در دوره‌های قبلی، افزود: این همایش چند سال سال به دلیل اپیدمی کرونا برگزار نشد، اما حتی در این مدت نیز مسئولان و متولیان با همفکری، نهایت تلاش را انجام می‌دادند.

نایب رئیس اتاق ایران با طرح این سوال که معلوم نیست حلقه مفقوده کجاست که اقتصاد ما را به چنین روزی درآورده است، ادامه داد: اقتصاد کشور ما با مشکلات بسیار بزرگی روبرو است و انتظار این است که مسئولان نظام با روش‌های علمی و درست این مشکل را یک بار برای همیشه حل کنند.

وی تاکید کرد: تلاش و اهتمام تولیدکنندگان کشور ما واقعا ستودنی است، اما این‌که چرا ما نمی‌توانیم در بازارهای جهانی جایگاه خود را پیدا کنیم، سوالی است که پیدا کردن پاسخ آن می‌تواند راهگشا باشد.

وی ادامه داد: همفکری و تعامل بخش دولتی و بخش خصوصی می‌تواند مسیری را برای حل مشکلات اقتصادی و صادرات باز کند، تا هم مردم و هم واحدهای تولیدی بتوانند از منافع آن بهره‌مند شوند.

حسن‌زاده گفت: شایسته نیست که به خاطر عدم تعهد ارزی، کارت بازرگانی واحدهای تولیدی باطل شود.

وی خاطرنشان کرد: همفکری و تعامل بخش دولتی و خصوصی، تدوین بخشنامه‌ها بر اساس واقعیت و اجرای قوانین به شکل عادلانه و درست می‌تواند در این برهه از زمان، بار بزرگی را از شانه‌های اقتصاد کشور بردارد.