گروه بورس- معاملات روزگذشته بورس آتی همچنان با استقبال معامله‌گران روبه‌رو بود تا معامله ۲۱۵ قرارداد از ۵ نماد، همراه با افزایش قیمت باشد.

به گزارش خبرنگار ما، ارزش معاملات دیروز بورس آتی که در آن ۷۴ قرارداد «فملی» اسفند، ۷ قرارداد «وغدیر» اسفند، ۱۳۱ قرارداد «فملی» اردیبهشت‌ماه، یک قرارداد «اخابر» اسفند و دو قرارداد «وکار» اسفند دادوستد شدند، به رقم ۸ میلیارد و ۹۸۵ میلیون و ۳۷۹ هزار ریال رسید. عطش خرید در معاملات آتی از آنجا جذابیت یافته که از نظر معامله‌گران، رشد قیمت‌ها شتاب بیشتری یافته و خریداران برای جا نماندن از معاملات آتی تلاش بیشتری دارند. از سوی دیگر اما فروشندگان در مواجهه با این رویکرد خریداران، قیمت‌های پیشنهادی خود را بسیار بالاتر برده‌اند که در یک رکورد کم‌سابقه، پیشنهاد فروشنده «فملی» اردیبهشت‌ماه، ۵۴۰ ریال بالاتر از قیمت خرید بود و در نهایت نیز قیمت تسویه این نماد با نوسان مثبت ۴۳/۳ درصدی به رقم ۱۴هزار و ۵۴۹ ریال افزایش یافت.

در همین حال معامله ۷۴ قرارداد «فملی» اسفندماه، رشد ۵۲۴ ریالی را برای آن به ارمغان آورد. همچنین قیمت تسویه «فملی» اسفند در معاملات دیروز به ۱۳هزار و ۲۳ ریال افزایش یافت. «وغدیر»، «اخابر» و «وکار» اسفندماه نیز دیگر نمادهای معامله شده دیروز بودند که به ترتیب ۲۰۴ ریال، ۱۱ ریال و یک ریال رشد قیمت را تجربه کردند.

در نهایت نیز قیمت تسویه «اخابر» اسفند به ۳۴۰۰ ریال، «وغدیر» اسفند به ۵۳۱۴ ریال و «وکار» اسفند نیز به ۴۳۲۱ ریال افزایش یافت.

در همین حال، «اخابر» اردیبهشت‌ماه ۲۲ تقاضای خرید و «کچاد» اردیبهشت‌ماه ۲۱ تقاضای خرید داشت که معامله‌ای در آنها انجام نشد.