وقتی خبرنگاران ردیف ندارند!

فاطمه معتمدآریا و برزو ارجمند در نمایش «نامه‌های تب»

بیست‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر در حالی به نیمه رسیده است که در سالن‌های میزبان جشنواره‌، هنوز ردیفی ویژه‌ای برای خبرنگاران تئاتر در نظر گرفته نشده است. به گزارش ایسنا پیش از این همواره به رسم جشنواره‌های بین‌المللی، در هریک از سالن‌های نمایشی ردیف ویژه‌ای برای خبرنگاران تئاتر تعریف می‌شد؛ اما امسال چنین ردیفی وجود ندارد. ضمن اینکه سال‌های پیش خبرنگاران برای ورود به سالن‌ها در صفی جداگانه‌ می‌ایستادند و پیش از تماشاگران دیگر به سالن راه پیدا می‌کردند.

در حالی که در نخستین روزهای جشنواره بیست‌ونهم، خبرنگاران تئاتر کمتر با مشکل روبه‌رو شدند؛ چرا که در این روزها سالن‌های نمایشی به‌طور کامل پر نمی‌شد، اما روز گذشته ـ ۲۶ بهمن‌ماه ـ تعدادی از خبرنگاران تئاتر برای تماشای نمایش محصول کشور ایتالیا ناچار شدند، در جایگاهی به جز ردیف صندلی که در بلیت‌شان مشخص شده بود، بنشینند که جای مناسبی برای تماشای نمایش نبود.

هر سال با توجه به ظرفیت محدود سالن‌های نمایشی خبرنگاران موظف هستند علاوه بر داشتن کارت خبرنگاری، بلیت تالار‌هایی مانند تالار چهارسو، قشقایی، کارگاه نمایش و «سایه» را تهیه کنند؛ چرا که صرف داشتن کارت خبرنگاری برای ورود به این سالن‌ها کافی نیست. در سال‌های گذشته خبرنگاران تئاتر برای ورود به این سالن‌ها در صفی جداگانه می‌ایستادند و همراه با تماشاگرانی که کارت ویژه داشتند، نخستین تماشاگرانی بودند که به سالن وارد می‌شدند؛ اما روز گذشته ـ ۲۶ بهمن‌ماه ـ مسوول راهنمای تالار «سایه» از خبرنگاران خواست تا در صف «ویژه» نایستند و در صف دیگر تماشاگران قرار بگیرند و این درحالی بود که تعدادی از خبرنگاران حدود ۱۵ دقیقه در صف «ویژه» ایستاده بودند.

این مسوول به خبرنگاران اطمینان داد با توجه به اینکه روی بلیت‌ها ردیف صندلی درج شده، حتما می‌توانند در صندلی‌های خودشان نمایش را تماشا کنند؛ اما با توجه به ازدحام تماشاگران برای تماشای این نمایش صندلی‌های ردیف‌های جلویی تالار «سایه» پرشده بود و تماشاگرانی که در این صندلی‌ها قرار گرفته بودند، حاضر نشدند صندلی‌هایشان را ترک کنند.

به گزارش ایسنا، همچنین تاکنون از اجراهای ویژه خبرنگاران نیز برای برخی از نمایش‌ها که پیش از این از سوی برگزارکنندگان جشنواره تئاتر فجر اعلام شد، خبری نشده است.