یک فعال بخش خصوصی اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی را مهم‌ترین فرمان یک صد سال اخیر برشمرد و گفت: در صورتی که بخش خصوصی بتواند از این فرصت به وجود آمده استفاده کند، نقش مهمی در آینده پیشرفت و توسعه کشور بازی خواهد کرد. علی نادری که نامزد انتخابات اتاق بازرگانی اصفهان شده است، تعامل با دولت و ایجاد سازوکارهای قانونی و بانکی را از جمله الزامات اجرای درست این طرح دانست و افزود: تصور من این است که بدنه دولت آمادگی برای انتقال این حجم زیاد از خصوصی‌سازی را نداشت، بنابراین سازوکار حمایتی مالی و قانونی آن را قبل از اجرا آماده نکرد. اما مثل همیشه ما کار را بدون نقشه راه شروع کردیم.

کاندیدای این دوره از انتخابات اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان اصفهان در ادامه در خصوص پیوستن به سازمان تجارت جهانی (WTO) گفت: این امری حتمی و برگشت‌ناپذیر است. اما با تجربه گرانبهای بخش خصوصی و چهره‌های سرشناس و صاحبنظر آن باید مسیر منطقی عضو شدن در WTO با رعایت منافع ملی را ترسیم کرد.

به گفته نادری در ۵ سال آینده با تحولات خاورمیانه و ضرورت بازکردن فضای سیاسی و اقتصادی ملی و بارعایت امنیت ملی کشور جمهوری اسلامی ایران، ما باید در این مسیر گام‌های حساب شده برداریم. یادآور می‌شود که مهندس نادری به مدت ۸ سال است مشاور ارشد اتاق بازرگانی و صنایع و معادن اصفهان بوده است.