دنیای‌اقتصاد- کرج - نازنین میرزایی: مدیرکل کار و امور اجتماعی استان البرز از ایجاد ۱۹ هزار و ۹۹۶ فرصت شغلی جدید از ابتدای سال جاری تاکنون در این استان خبر داد. مهندس میراحد حسینی در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان با اعلام این مطلب افزود: تعهد ایجاد اشتغال در استان طی سال جاری ۱۶هزار و ۴۰۵ شغل بود که بیش از این میزان تحقق یافته است.

وی در ادامه افزود: از میزان شغل ایجاد شده ۱۲ هزار و ۱۳۹ فرصت مربوط به شهرستان کرج، چهارهزار و ۶۶۴ فرصت شغلی در شهرستان ساوجبلاغ و دو هزار و ۳۰۰ فرصت در شهرستان نظر آباد ایجاد شده است. وی افزود: اداره‌های کل تعاون، سازمان صنایع و معادن، صندوق مهر امام رضا (ع)، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، آموزش فنی و حرفه‌ای و سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران ازجمله دستگاه‌های اجرایی استان هستند که تاکنون عملکرد بالای ۱۰۰ درصدی در بخش تعهدات اشتغالزایی داشته‌اند.مهندس عیسی فرهادی، استاندار البرز نیز در این نشست گفت: با توجه به بودجه درخواستی، سال آینده هیچ محدودیتی درخصوص تخصیص اعتبارات اشتغالزایی و رفع بیکاری در این استان نخواهیم داشت. وی ادامه داد: در نشست‌های اخیر با مسوولان کشوری، با اختصاص بودجه مناسب در بخش اشتغالزایی این استان موافقت لازم به عمل آمده است.

وی اظهار کرد: طبق پیش‌بینی در آمد سال آینده استان البرز بالغ بر سه هزار و۵۰۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود و در کنار آن با توجه به پتانسیل‌های بالای استان، بودجه پنج هزار میلیارد ریالی در نظر گرفته شده است. استاندار البرز گفت: برای سال آینده بودجه‌های عمرانی استان نیز دو تا سه برابر افزایش پیدا خواهد کرد.