در حالی که میرلوحی مسوول دفتر آیت‌الله مهدوی کنی از کاندیداتوری وی برای ریاست خبرگان خبر داده است در سوی دیگر، حسن روحانی از اعضای خبرگان رهبری این خبر را تکذیب کرده است. به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام سید مصطفی میرلوحی مسوول دفتر آیت‌الله مهدوی کنی گفت: در پی دعوت حدود ۶۰ نفر از نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و تقاضا از آیت‌الله مهدوی کنی برای حضور در انتخابات ریاست مجلس خبرگان ایشان به این درخواست پاسخ مثبت دادند و قصد دارند که در انتخابات پیش روی هیات‌رییسه مجلس خبرگان رهبری نامزد ریاست شوند. وی در ادامه خبر دو پیام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به آیت‌الله مهدوی کنی مبنی بر حضور در انتخابات ریاست مجلس خبرگان را تایید کرد و گفت: این پیام‌ها شفاهی بوده است.

مسوول دفتر آیت‌الله مهدوی کنی همچنین تصریح کرد: برخی سخنان مبنی بر عدم حضور آیت‌الله مهدوی کنی در انتخابات مجلس خبرگان کذب محض است.در همین حال، حسن روحانی، عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هنوز نمی‌دانیم چه کسانی کاندیدای ریاست خبرگان هستند، در پاسخ به این سوال که بعضی از اعضای خبرگان از مهدوی‌کنی درخواست کردند تا کاندیدا شوند، گفت:‌ اینها شایعاتی بی‌اساس است.

به گزارش ایلنا، روحانی در حاشیه مراسم ختم داماد امام (ره) در پاسخ به سوالی در مورد پیش‌بینی اش از ترکیب آینده هیات‌رییسه مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: ممکن است در ترکیب هیات‌رییسه خبرگان تغییر جزئی ایجاد شود، اما به نظر نمی‌رسد تغییر عمده‌ای رخ دهد.