افزایش بیمه‌های عمرو زندگی در کشور و تسری آن در میان اقشار مختلف مردم رویکرد اولیه بیمه کوثر است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی صنعت بیمه، دکتر عطایی مدیرعامل شرکت بیمه کوثر در همایش مدیران ستادی شرکت بیمه کوثر هدف اصلی تاسیس بیمه کوثر را کمک به افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور دانست و گفت: رویکرد اولیه ما در شرکت بیمه کوثر افزایش بیمه‌های زندگی در کشور است که با تعریف بیمه‌های جدید امکان‌پذیر خواهدشد.

همچنین در این مراسم سردارحسین دقیقی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح با اشاره به نام بیمه کوثرافزود: با انتخاب این نام باید به بیمه‌ای اندیشید که معنوی و الهی باشد تا فرق اعتقادی بین شرکت بیمه کوثر و سایر بیمه‌ها مشخص شود.

وی با تشریح ویژگی‌های اقتصادی سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح گفت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که سازمان در طی دوسال به یک درصد رشد اقتصادی کشور برسد و در این مسیر لازم است که بیمه کوثر علاوه بر تبدیل شدن به یکی از پنج بیمه بزرگ کشور، تعامل بسیار خوبی را در سطح بین المللی داشته باشد، چرا که هدف سازمان تامین اجتماعی ارتقای منزلت اجتماعی خانواده بزرگ نیروهای مسلح در راستای انجام فعالیت‌های حمایتی، بیمه‌ای و امدادی با رعایت اصول اعتقادی جامعه است.

وی در ادامه با بیان این نکته که الگوی مدیریتی سازمان مشارکتی است، گفت: توقع من از بیمه کوثر ۱۰برابر پرتفوی فعلی است، چرا که بیمه کوثر را پیشخوان فعالیت‌های این سازمان می‌‌دانیم.