استاندارد جدید سایت‌های بزرگ اینترنتی

هفده شرکت بزرگ فعال در حوزه فناوری از جمله مایکروسافت، گوگل، فیس‌بوک، Deutsche Telekom، وریزون و یاهو در یک مرکز غیرانتفاعی موسوم به(Open Networking Foundation(ONF همکاری جدیدی را با یکدیگر آغاز کرده‌اند تا به موجب آن، استاندارد جدیدی را با نام Software-Defined Networking(SD N)N برای شبکه‌ها راه‌اندازی کنند. دیگر شرکت‌هایی که در مرکز ONF حضور دارند شامل Broadcom، Brocade، Ciena، سیسکو، دل، Citrix، ‌اریکسون، Force۱۰، HP، IBM، Juniper Networks، Marvell، NEC، Netgear، NTT، Riverbed Technology و VMware می‌شوند.

استاندارد SDN به گونه‌ای طراحی شده است که فرآیند ارسال اطلاعات در شبکه‌ها را آسان‌تر و انعطاف‌پذیری شبکه‌ها را تحت فضای برنامه‌ریزی‌شده هوشمند بیشتر می‌کند.

سوئیچ‌های شبکه‌ای که در حال حاضر موجود هستند، مکانیسم برقراری تعادل در کیفیت خدمات را شامل می‌شوند و این امکان را فراهم می‌کنند تا جریان ارسال اطلاعات بر حسب انواع‌شان تغییر کند یا جلوی ارسال آنها گرفته شود. استاندارد SDN روش جدیدی را ارائه می‌دهد تا انواع مختلف اطلاعات به صورت واحد، ارسال و دریافت شوند و برای نحوه ارسال آنها نیز به صورت همزمان تصمیم‌گیری شود. این استاندارد به سوئیچ‌های شبکه‌ای کمک می‌کند تا مشکل‌های پیش آمده در شبکه را آسان‌تر برطرف کنند.