گروه بورس - دبیرکل انجمن حسابداران خبره ایران از برپایی پنجمین سمینار حسابداری مدیریت در روزهای ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت‌ماه امسال در پژوهشگاه نیرو تهران خبر داد. محمد منیری با اعلام این خبر افزود: هدف از این سمینار شناساندن نقش حسابداری مدیریت به عنوان بخش مهمی از زیر ساخت لازم برای پیشرفت اقتصادی و جلب توجه مسوولان و برنامه ریزان کشور و نیز مدیران سطوح مختلف مدیریت در بنگاه‌های اقتصادی و سایر نهاد‌ها و سازمان‌ها به اهمیت بهره‌برداری از اطلاعات حسابداری و بهره‌گیری از اهرم‌ها و محمل‌های مختلف برای تحول و اعتلای حسابداری در کشور است.

وی با اشاره به اینکه انتظارات بنگاه‌های اقتصادی از حسابداری مدیریت در کنار نقش حسابداری مدیریت در تحقق استراتژی‌های رقابتی از موضوعات مورد بررسی این سمینار دو روزه را تشکیل می‌دهد، اظهار داشت: در این همایش ویژگی‌های حسابداری مدیریت در بنگاه‌های اقتصادی کوچک و بزرگ در کنار چرخه عمل و هزینه یابی به صورت سخنرانی ارائه خواهد شد.

وی وضعیت به‌کارگیری حسابداری مدیریت در شرکت‌های بورسی (پروژه‌های تحقیقاتی) و وجه مشترک حسابداری مدیریت و حسابداری داخلی را از دیگر مباحث مورد بررسی این سمینار برشمرد و گفت: با توجه به اهمیت کاربرد حسابداری مدیریت در بخش خدمات و نیز استفاده از تکنیک‌های حسابداری مدیریت در مدیریت ریسک در این سمینار به این دو موضوع نیز پرداخته خواهد شد.

وی از موانع راهکارهای بهره‌برداری از حسابداری مدیریت در ایران و ضرورت تربیت حسابداری خبره مدیریت در ایران به عنوان دو موضوع محوری نام برد که دو پانل به این موضوعات اختصاص داده شده است.

دبیرکل انجمن حسابداران خبره ایران همچنین از برپایی کارگاه‌های بودجه‌بندی نوین، ارزیابی متوازن، کارکرد حسابداری مدیریت در صنعت بانکداری و هوشمندی تجاری به عنوان چهار موضوعی نام برد که قرار است همزمان با برپایی سمینار کارگاه‌هایی برای هر یک از این موضوعات تشکیل شود.

وی ادامه داد: استادان رشته‌های مالی، اعضای هیات‌مدیره شرکت‌های دولتی و خصوصی، مدیران سازمان‌های دولتی و خصوصی، مدیران و کارشناسان مالی، اعضای هیات‌مدیره و کارکنان بانک‌ها، پژوهشگران، مدیران و سرپرستان حسابرسی، حسابداران ارشد و حسابرسان، روسای حسابداری و روسای حسابداری صنعتی شرکت‌ها مخاطبان این سمینار را تشکیل می‌دهند.