ایرنا- تعداد و مبلغ اسناد مبادله شده و برگشت داده شده در اتاق پایاپای اسناد بانکی تهران در دی ماه سال گذشته نسبت به ماه قبل از لحاظ تعداد و مبلغ به ترتیب ۴/۴ و ۴/۱۶ درصد، افزایش یافت. به گزارش مدیریت کل آمارهای اداره آمار اقتصادی بانک مرکزی، شاخص‌های تعداد و مبلغ اسناد مبادله شده در دی ماه سال گذشته به ترتیب به اعداد ۵/۷۵ و ۳۹۱ رسید که در مقایسه با ماه مشابه سال ۸۸ به ترتیب ۳/۴ و ۹/۴۹ درصد، افزایش یافت.

طبق این گزارش در دیماه سال گذشته تعداد ۵۰۶ هزار برگ سند به مبلغی حدود ۱/۲۸ هزارمیلیارد ریال در اتاق پایاپای اسناد بانکی تهران، برگشت داده شد.

شاخص‌های تعداد و مبلغ این اسناد در دی ماه سال ۸۹ به ترتیب به اعداد ۱۷۸/۹ و ۵۰۳رسید که نسبت به ماه قبل از آن، از نظر تعداد ۳/۴ درصد و از لحاظ مبلغ ۱/۱۰ درصد و در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته از نظر تعداد ۹ درصد و از لحاظ مبلغ ۳/۶۲ درصد، افزایش

نشان می‌دهد.

نسبت تعداد و مبلغ اسناد برگشت داده شده به مبادله شده، به ترتیب به ۸/۱۱ و ۸/۴ درصد رسید. نسبت‌های یادشده در دی ماه سال گذشته به ترتیب ۳/۱۱ و ۴/۴ درصد بود.

کارنامه۱۰ ماه نخست ۸۹

بر اساس گزارش ۱۰ ماه نخست سال گذشته که از سوی بانک مرکزی اعلام شده است، در اتاق پایاپای اسناد بانکی تهران حدود ۳/۴۰ میلیون برگ سند به مبلغی معادل ۵۰۴۸/۳ هزار میلیارد ریال، مبادله شد.

در این دوره، میانگین شاخص‌های تعداد و مبلغ اسناد مبادله شده به ترتیب به اعداد ۸/۷۰ و ۳۳۴/۷ رسید که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته به ترتیب ۳/۴ و ۷/۳۸ درصد، افزایش یافته است.

براساس این گزارش، در دوره مورد نظر حدود ۸/۴ میلیون برگ سند به مبلغی معادل ۲۲۷/۹ هزار میلیارد ریال در اتاق پایاپای اسناد بانکی تهران برگشت داده شد.

در این دوره، میانگین شاخص‌های تعداد و مبلغ اسناد برگشت داده شده به ترتیب به اعداد ۱۷۰/۳ و ۴۰۷/۵ رسید که نسبت به دوره مشابه سال ۸۸ به ترتیب ۲/۱۷ و ۶/۳۵ درصد، افزایش یافته است.

همچنین در ۱۰ ماه نخست سال ۸۹ نسبت اسناد برگشت داده شده به مبادله شده از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب به ۹/۱۱ و ۵/۴ درصد رسید. نسبت‌های یادشده در ۱۰ ماه نخست سال ۸۸ به ترتیب ۶/۱۰ و ۶/۴ درصد، بود.