مدیرعامل بانک صادرات ایران با اشاره به راه‌اندازی اولین لیزینگ این بانک در ایران گفت: امروزه بانک‌ها به عنوان سوپر مارکت مالی مطرح هستند نه اینکه فقط صندوق‌دار مالی باشند. به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد جهرمی در مراسم راه‌اندازی لیزینگ بانک صادرات گفت: لیزینگ بانک صادرات به منظور ارائه خدمات به بخش‌های اقتصادی، کارآفرینان، بخش‌های اقتصادی نیازمند تامین مالی، بخش‌هایی که قصد توسعه کسب و کار دارند، تمامی مردم، کارمندان و کارگران راه‌اندازی شده است.

مدیرعامل بانک صادرات با اشاره به تفاوت‌های لیزینگ بانک صادرات با سایر لیزینگ‌ها، گفت: این لیزینگ به صورت لیزینگ بانک و شبکه سازی با کمک تولیدکنندگان، مصرف کنندگان به نحوی ساماندهی شود که منجر به کاهش قیمت‌ها شود.

وی ادامه داد: به عبارت دیگر، با ارائه تسهیلات مدت دار بتوانیم برای مصرف‌کنندگان و تهیه نیازمندی‌های زندگی روزمره مردم خدماتی را ارائه دهیم و در عین حال تکیه ما به پروژه‌ها و طرح‌های صنعتی و کارآفرینان، بخش‌های حمل ونقل هوایی و دریایی خواهد بود.

جهرمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروزه دیگر بانکداری به صورت صندوق داری نیست، بلکه بانک‌ها باید به فکر تامین مالی برای مشتریان، نحوه سرمایه‌گذاری و ارائه مشاوره مناسب در سرمایه‌گذاری‌ها باشند.

وی عنوان کرد: بانک‌ها باید با شبکه‌سازی هزینه‌های مشتریان را کاهش دهند، اما متاسفانه در برخی از نگاه‌ها و عملکردهای بانک‌ها این مساله مهم را نمی‌بینیم.

جهرمی با اشاره به اینکه با نگاه سنتی، بانک‌ها فقط سپرده‌گیر و تسهیلات دهنده به مشتریان براساس نیازها هستند، گفت: اگر توجیه اقتصادی و برنامه کسب و کار ارائه شده برای دریافت بانک مناسب طراحی شده باشد، بانک با مشکلی مواجه نخواهد شد.

مدیرعامل بانک صادرات بر کاهش هزینه‌های مشتریان بانکی از طریق ارائه خدمات مالی و تخصصی تاکید و تصریح کرد: امروزه بانک‌ها به عنوان سوپر مارکت مالی مطرح هستند نه اینکه فقط صندوق دار مالی باشند.

وی با تاکید به اینکه شرکت‌های لیزینگ باید نیازهای مشتریان رادر نظر بگیرند و از طریق شبکه‌سازی هزینه‌ها را بسنجند، تصریح کرد: سازماندهی برای خرید کلان اقلام و اجناس کار لیزینگ‌ها است.

جهرمی خاطرنشان کرد: مراجعه هر یک از بخش‌های شرکت‌های خودروسازی برای دریافت تسهیلات به صورت جداگانه وثایق سنگینی را به آنها تحمیل می‌کند، در حالی که آنها با هماهنگی و مراجعه یکباره می‌توانند به جای ارائه وثایق سنگین بانکی بخشی از این وثایق را ارائه کنند و بخشی را برای تامین مالی خود هزینه نمایند.